"בושה וכלימה"

דרעי זועם: "לא נמצא אף חתן מזרחי ראוי?"

הטקס המסורתי של הענקת פרס ישראל חותם את אירועי יום העצמאות ויו"ר ש"ס תמה: "עשרה זוכי פרס ישראל נבחרו. איך לא נמצא אף חתן מזרחי או ערבי באחד מתחומי החיים?" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

הטקס החגיגי של הענקת פרס ישראל בעשרה תחומים שונים, החותם את חגיגות יום העצמאות, מעורר השנה את זעמו של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "עשרה זוכי פרס ישראל נבחרו לרגל יום העצמאות ואף אחד מהם לא מזרחי או ערבי. חתני פרס ישראל ראויים, אבל איך לא נמצא אף חתן מזרחי או ערבי לקבל את הפרס באחד מתחומי החיים?".

"בושה וכלימה. חבל מאד שלא התקדמנו", הוסיף דרעי הזועם על כך שכל מקבלי הפרס הם אשכנזים, ללא ייצוג מזרחי.

אחרי דרעי, כתבה שרת התרבות מירי רגב: "פרס ישראל הוא אחרון המבצרים שנשארו לישראל הראשונה. הפרס חוטא לאמת ההיסטורית ולכוונתו המקורית - "לחזק את עוצמתו הרוחנית של עם ישראל" - הוא עושה בדיוק ההפך. הוא מחליש את הרוח ופוגע בעצמאותה של החברה הישראלית והתרבויות שבה".

"זו הסיבה שפרס ישראל כנראה לא באמת מעניין רבים. אולי כי הם מודרים. הגיע הזמן לעשות גם שם סדר", הוסיפה השרה רגב.

ברכת הנשיא לטקס פרס ישראל (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

הזוכים השנה בתחום מפעל חיים הם פרופ' אבישי ברוורמן על תרומתו לפיתוח אוניברסיטת בן גוריון שבנגב ונעמי סטוצ'ינר, מייסדת בית איזי שפירא לאנשים עם מוגבלויות.

בתחום חקר הרפואה זכה פרופ' גדעון רכבי שניהל במשך שנים מחלקה מובילה להמטולוגיה-אונקולוגיה והשתלת מח עצם בילדים במרכז הרפואי שיבא.

בתחום ספרות תורנית זכה הרב יעקב אריאל, ובתחום חקר התלמוד זכתה פרופ' ורד נועם.

בתחום אמנות פלסטית זכתה שרה ברייטברג סמל, בתחום חקר ההיסטוריה הכללית זכה פרופ' בנימין זאב קדר, בתחום חקר הכימיה והפיזיקה זכה פרופ' יוסף קלפטר, ובתחום חקר מדע המדינה, מדעי הניהול והיחסים הבינלאומיים זכה פרופ' אברהם בן צבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר