"עד מתי?!"

המחאה המזרחית של ח"כ משה ארבל • צפו

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה במליאת הכנסת לשר החינוך רפי פרץ, ותהה: "עד מתי תימשך הדרת מזרחים?", זרת בשל הדרת המזרחיים מטקס הענקת פרס ישראל. צפו (חרדים)

(צילום: ערוץ כנסת)

הסערה סביב טקס הענקת 'פרס ישראל' בעשרה תחומים שונים, החותם את חגיגות 'יום העצמאות', לאחר שמבין עשרת הזוכים - לא היה אף לא מזרחי אחד, נמשכת.

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה היום (חמישי) במליאת הכנסת לשר החינוך רפי פרץ, ותהה: "עד מתי תימשך הדרת מזרחים?".

ארבל אמר בנאומו: "אנחנו מדברים פה על צמצום פערים בעצם. בכנס שהתקיים בדצמבר האחרון ב-Law School באוניברסיטת הרווארד, שזכיתי להיות מוזמן אליו ולשאת בו דברים, הוצגה מציאות קשה מאד על האקדמיה בישראל.

"באקדמיה בישראל מכהנים 9% בלבד של אנשי סגל ממוצא מזרחי. בהמשך לזה, למרות מינויו של פרופסור משה בר-אשר, האהוב והמוערך מאוד, לחבר השופטים, כעלה תאנה, אמר הבוקר שהעיסוק בנושא מזיק שלעצמו, בחרתם בעשרה חתנים וכלות לפרס ישראל, שהמצוינות האקדמית כנראה הייתה הפקטור משמעותי בבחירתם, וטוב שכך, אבל מה נעשה שהמזרחים בישראל לא נמצאים שם – רק 9% בלבד, ומספר כזה הוא לא רנדומלי".

"ולכן, אדוני, אתה יושב-ראש המל"ג, ואתה שר החינוך שעומד תחת זה – עד מתי?", תהה ארבל.

אמש, תקף יו"ר ש"ס השר אריה דרעי את חלוקת הפרסים רק לאשכנזים וכתב: "עשרה זוכי פרס ישראל נבחרו לרגל יום העצמאות ואף אחד מהם לא מזרחי או ערבי. חתני פרס ישראל ראויים, אבל איך לא נמצא אף חתן מזרחי או ערבי לקבל את הפרס באחד מתחומי החיים? בושה וכלימה. חבל מאד שלא התקדמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר