פרסום ראשון

מסתמן: הדרישות מהכוללים והישיבות עבור התמיכה הכספית

מסמך שהגיע לידי 'כיכר השבת' חושף כי אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות יהיו זכאים, לפי המסתמן, לקצבת הדתות הזעומה גם בחודשיים הקרובים. זו רשימת התנאים (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: התמיכות לאברכים ולישיבות יועברו בחודשיים הקרובים - גם במידה והלימודים לא ישובו כסדרן. מהמסמך שהגיע לידי 'כיכר השבת' ומתפרסם לראשונה עולה כי אלפי אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות יהיו זכאים, לפי המסתמן כעת, לקצבת הדתות הזעומה גם בחודשיים הקרובים, אפילו ללא פעילות סדירה של ה'כולל'.

מדובר בתיקון לחוק לחלוקת כספים לצורך תמיכה של משרד החינוך במוסדות תורניים לפי חוק יסודות התקציב. המתווה שגובש על ידי משרד החינוך והאגף החרדי במשרד החינוך יחול החל מיום ז' באייר תש"פ (1 במאי) ועד יום ח' בתמוז (30 ביוני) או עד סיום תקופת הקורונה - המוקדם מבניהם.

ע"פ המתווה המסתמן, תינתן תמיכה מדי חודש למוסדות התורניים שעמדו בתנאי הסף בינואר 2020, ונמצאו זכאים לקבלת מקדמות במערכת הממוחשבת לאגף, אף שתלמידיהם לא לומדים במבנים בהם פועלים המוסדות בתקופת התמיכה המיוחדת, ומבלי שהמוסדות התורניים מדווחים את רשימת תלמידיהם במועד הקובע ומדי חודש.

התמיכה המיוחדת תינתן לפי דיווחי המוסדות התורניים במרץ 2020, למוסדות התורניים אשר יעמדו בהוראות ובתנאים הבאים:

מוסדות תורניים שהם ישיבה גבוהה, ישיבת הסדר, מדרשה לבנות, מדרשת הסדר, ישיבה המעודדת לשירות צבאי ומסגרות לימוד לתלמידים במוסדות אקדמאיים:

א. המוסד התורני מקיים בתקופת התמיכה המיוחדת פעילות לימודית לפי תכנית לימודים מלאה, הכוללת תכנים תורניים מוגדרים ומטלות לימודיות כגון לימוד עצמי, לימוד בחברותה, עבודות או מבחנים; במסגרת התכנית מקיים המוסד התורני שיעורים עבור תלמידיו בידי איש צוות חינוכי מסגל המוסד, בצורה מקוונת או דיגיטלית כגון באמצעות המרשתת, או באמצעות שיחות ועידה, או באמצעים קוליים או ויזואליים אחרים, בהיקף של שיעור אחד ביום לפחות, שמשך כל אחד מהם שעה לפחות, ולכל הפחות 10 שיעורים במהלך 5 ימים בשבוע לפחות, בהתאם לתכנית הלימודים של המוסד.

ב. המוסד יקיים תיעוד של השיעורים האמורים בפסקת משנה (א), בו יצוין נושא השיעור, צורת העברתו מתוך האפשרויות המנויות בפסקה (א), ציון המשתתפים, שם מעביר השיעור ומשכו של השיעור. התיעוד יהיה בפורמט שיאושר בידי המשרד, ויוגש למשרד עם התכנית, ככל שידרוש זאת;

ג.התמיכה המיוחדת שיקבל כל מוסד תורני תשמש עבור הוצאות הכרחיות לשימור פעילות המוסד בתקופת התמיכה המיוחדת., לרבות שכר לצוות הישיבה, שכירות ואחזקה, ככל שישנם.

באשר לכוללים, הכללים שונים במעט. בניגוד לדרישה הראשונית של משרד החינוך לפיה אברכי הכוללים יאלצו להתקשר ולדווח טלפונית בכל יום על נוכחותם בסדר ובשיעור, משרד החינוך סומך על האברכים כי אכן הם יושבים ולומדים.

להלן פרטי התוכנית המסתמנת של הכוללים:

א. הכולל מקיים בתקופת התמיכה המיוחדת פעילות לימודית לפי תכנית לימודים מלאה הכוללת תכנים תורניים מוגדרים ומטלות לימודיות, כגון לימוד עצמי, לימוד בחברותא, עבודות או מבחנים במשך 5 ימים בשבוע לפחות, ובמסגרת התכנית מקיים גם שיעורים עבור תלמידיו, בצורה מקוונת או דיגיטלית כגון באמצעות המרשתת, או באמצעות שיחות ועידה, או באמצעים קוליים או ויזואליים אחרים, בהיקף של שני שיעורים במהלך 5 ימים בשבוע לפחות, שמשך כל אחד מהם שעה לפחות, בהתאם לתכנית הלימודים של המוסד.

ב. הכולל יקיים תיעוד של השיעורים האמורים בפסקת משנה (א), בו יצוין נושא השיעור, צורת העברתו מתוך האפשרויות המנויות בפסקה (א), ציון המשתתפים, שם מעביר השיעור ומשכו של השיעור. התיעוד יהיה בפורמט שאישר המשרד, ויוגש למשרד עם התכנית, ככל שידרוש זאת;

ג. התמיכה תינתן לכוללים לפי דיווחי האברכים עליהם דיווחו בדיווחי חודש מרץ 2020, ובלבד שהאברכים שוהים בארץ בתקופה התמיכה המיוחדת.

ד. התמיכה המיוחדת שיקבל כולל תשמש עבור הוצאות הכרחיות לשימור פעילות הכולל בתקופת התמיכה המיוחדת, לרבות תשלום מלגות סדירות לאברכים אחזקה, שכירות ושכר ככל שישנם.

עוד נכתב במסמך כי ועדת התמיכות תוכל לדון ולאשר בקשות חריגות של מוסדות בסוגיות מיוחדות הנובעות מהוראת שעה זו, שיש להן השלכות הנוגעות למספר רב של תלמידים או מוסדות, או לעצם אישור תמיכה מיוחדת למוסד, או לשלוחה או למסגרת לימוד, מנימוקים שירשמו.

הכללים האמורים יחולו ככל הנראה כבר ביום ראשון הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר