מתווה הקפסולות

רבני חב"ד ממליצים: "להשאיר את הילדים בבית"

למרות ההמלצות השונות לפתיחה חלקית של מוסדות החינוך, רבני בית דין רבני חב"ד ממליצים להשאיר את הילדים בבית, ולא לשלוח אותם "עד שהמצב יתבהר יותר לטובה" (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ישיבת חב"ד בצפת, תמונת ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)

בית דין רבני חב"ד יוצא במכתב להורים שלא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך, למרות המתווה שככל הנראה יתיר פתיחה הדרגתית של גני הילדים, כיתות נמוכות וישיבות בתחילת השבוע הקרוב.

במכתב, שהתפרסם לראשונה ב-COL, כותבים הרבנים: "במענה לשאלות רבים בדבר חזרה לפעילות במוסדות החינוך. הנה לכל לראש יש לנהוג לפי הוראות המד"א בכל מקום ומקום, אשר מודע יותר למצב בעירו ומכיר היטב את בני קהילתו".

"דעתנו באופן כללי, לאחר שקיימנו דיון ממושך עם רופאים ידידים מומחים והנהלת "רשת אהלי יוסף יצחק", שמוסדות חינוך אשר ניתנה הוראה גורפת מהרשויות שלא לפותחם, יש לציית להוראה זו באופן מוחלט".

הרבנים מוסיפים, "מוסדות חינוך אשר לגביהם ניתנו הנחיות שונות לגבי מתכונת הלימודים ואופן פעילותם, לדעתנו בשבועיים הראשונים של החזרה ללימודים, עד שהמצב יתבהר יותר לטובה בעז"ה, יש לנהוג כדלהלן:

א. הורים שיש באפשרותם להשאיר את הילדים בבית מוטב לעשות כך בתקופה האמורה.

ב. הורים שאין באפשרותם להשאיר את הילדים בבית ונאלצים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך, יש לוודא שהילדים שומרים על כללי הזהירות של משרד הבריאות והחינוך, הן כלפי עצמם והן כלפי הצוות החינוכי.

ג. אלו שחלה עליהם חובת בידוד מכל סיבה שהיא לא יצאו מביתם בשום פנים ואופן.

ד. משפחות שאחד מבני הבית נמנה על קבוצות הסיכון, כפי שהוגדרו ע"י משרד הבריאות, וכן משפחות שאחד מבני הבית אינו חש בטוב, אפילו באופן קל, עליהם לעשות כל מאמץ למצוא סידור אחר לילדיהם ולא לשולחם למוסדות".

בחלק השני של מכתבם, מתייחסים הרבנים לצוות החינוכי: "ראשית ברצוננו להודות לצוותים החינוכיים בשם כללות אנ"ש על התמסרותכם לחינוך בני ובנות ישראל בכלל, ובתקופה מורכבת זו בפרט".

ב. אלו שחלה עליהם חובת בידוד מכל סיבה שהיא לא יצאו מביתם בשום פנים ואופן.

ג. אנשי צוות שהם או אחד מבני ביתם נמנים על קבוצות הסיכון כפי שהוגדרו ע"י משרד הבריאות, וכן במידה והם או אחד מבני הבית אינו חש בטוב, אפילו באופן קל, וכן לגבי מורות ונשות צוות שנמצאות בתקופת הריון עם בעיות מיוחדות סכרת, לחץ דם ו/או הריון בסיכון מסיבות שונות, עליהם לעשות כל מאמץ להימנע מלבוא למוסדות - החינוך בתיאום עם אנשי מערכת החינוך ולהשתלב בעבודתם באמצעים השונים.

ד. אנשי צוות שאינם נמצאים בקבוצות הנ"ל, אך חוששים לשוב למקום העבודה מסיבות שונות, יתייעצו עם רופא ידיד או שני רופאים מומחים כהוראת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, ויקבלו החלטה בתיאום עם מערכות החינוך.

ה. על הצוות החינוכי כולו להקפיד באופן מלא על כל כללי הזהירות הנדרשים ע"י משרד הבריאות והחינוך בתקופה זו".

לסיום כותבים רבני בית הדין, "ברצוננו להדגיש שהיות ומדובר בענינים הקשורים לפיקוח נפש, בכל מקום של חשש או ספק יש להחמיר במצות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". בברכת "אני ה' רופאך" וגאולה אמיתית ושלמה במהרה בימינו ממש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר