הבטאות מסעירה

המשגיח מ'הפלג': "פשע לשלוח חיילים לגבולות"

משגיח ישיבת חדרה המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', הגאון רבי טוביה נוביק, תקף את 'יום הזיכרון' ואת המדינה ששולחת חיילים לגבולות למרות שזה "פיקוח נפש". האזינו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שמואל דריי)

משגיח ישיבת חדרה המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', הגאון רבי טוביה נוביק, מעורר לא אחת סערה בדבריו הנחשבים לקיצוניים גם בתוך קבוצת 'הפלג'. ישיבת חדרה פתחה את הזמן במקום מושבה בעיר חדרה שם נמצאים כפי הנראה לפחות כ-200 תלמידים.

במהלך דברים שנשא בפני תלמידיו, תקף הרב נוביק את המדינה שחוקקה את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הי"ד, ואמר: "זה הכל בראש של המחוקק. מה המחוקק רצה שחוקק את יום הזיכרון? הוא מאמין שיש עוד עולם חוץ מהעולם הזה?".

"המחוקק הוא כופר הטוב", האשים המשגיח, "הוא רוצה לחנך את הציבור שטוב למות בעד המולדת. צריכים לעשות מזה עסק, איך עושים את זה? שמים שם פרחים, זרים ועושים טקסים. מה קרה? הרי המדינה יש לה אויבים מסביב וצריך לתת מורל לחיילים".

הרב נוביק הוסיף לתקוף: "כשבן אדם יוצא למלחמה, ואולי הוא לא יחזור הביתה. מי עושה דבר כזה? זה טיפשות, הרי פיקוח נפש דוחה כל התורה כולה. זה משחקי כבוד. שולחים חיילים לגבולות ולא כולם חוזרים. זה פשע!.

"הם שבויים בידי הרמטכ"ל ששולח אותם לעזה. שווה למסור את הנפש בעד הכפירה. יום ד' (יום העצמאות) אומר - ה' נתן לנו מצווה של קידוש השם ששווה להיהרג בשביל האמונה. יום העצמאות מתנגש עם כל המצוות קידוש השם. פחד פחדים. זה המחוקק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר