משרד החינוך: כך תיפתר בעיית קווי החרדים

משרד החינוך פרסם תכנית ייעודית למערכת החינוך החרדית כדי להקל על העומסים בקווים. בבוקר: ילמדו גני הילדים ותלמידי היסודי. בצהריים ובערב: על יסודי וסמינרים (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

על רקע העומסים הכבדים שנוצרים בקווי התקשורת של החברה החרדית שגורמים לניתוקים ולקשיי חיבור ולתסכול בקרב הילדים וההורים, יוצאים משרד החינוך ומנהלי רשתות החינוך החרדים במתווה למידה חדש, שייחל לפעול מיום ראשון הקרוב.

המתווה הותאם לצרכים של שכבות הגיל השונות, ונועד להקל על תהליך הלמידה מרחוק. בתוך כך, ילמדו ילדי הגנים ותלמידי היסודי בשעות הבוקר, ותלמידי העל יסודי והסמינרים ילמדו בשעות הצהריים והערב.

להלן חלוקת השעות: ילדי הגן 8:30-10:00, יסודי 10:00-13:00, על יסודי 13:00-17:00, סמינר 17:00-23:00

בית הספר יפרסם באופן מסודר את מערכת השעות השבועית של השיעורים כדי לאפשר לתלמידים ולמשפחותיהם להיערך בהתאם. במקביל לשינוי המתווה, פועל המשרד להנגיש קבצי קול מוקלטים, להרחיב את החומרים המודפסים, ולהמשיך עם 'שיעורים משודרים' ברשתות הרדיו החרדיות. המשרד ימשיך לבחון דרכים נוספות שיקלו על תהליך הלמידה, ויאפשרו לתלמידים לקיים את תהליך הלמידה.

כזכור, כפי שפורסם ב'כיכר השבת'ישנן בעיות חמורות בקווים, ולטענת גורמים המכירים את התחום, לספקי התקשורת יש מנגנוני הגנה. כלומר, מנגנון המזהה כמות גדולה של שיחות שיוצאות למספר מסוים ואז הם מונעים כניסת שיחות אליו, כדי שלא יאלצו לשלם לספק התוכן שמפעיל את השירות עבור מוסדות הלימוד. לא ברור עדיין כיצד הפחתת העומס תמנע מהספקים לנתק את המספרים המבוקשים, ורק הזמן יוכיח אם אכן זה הפתרון.

שר החינוך, רפי פרץ מסר: ״בימי הקורונה אנחנו דואגים לתת מענה לכלל המגזרים. הלמידה מרחוק במגזר החרדי חשובה לנו והכרחית ביותר. המהלכים אותם הובלנו נועדו על מנת לאפשר למגזר החרדי שימוש יעיל יותר בלמידה מרחוק וכן להקל על העומסים שנוצרו עקב שימוש מרובה במערכת, דבר נפלא לכשעצמו״.

סגן שר החינוך, מאיר פרוש מסר: "אני מברך על כל החלטה שאמורה להקל על ציבור ההורים בנוגע ללמידה מרחוק, הציבור החרדי מאופיין בכך שאיננו צורך תקשורת דיגיטלית בביתם ומשכך עלתה הדרישה בימים אלו לתת מענה נרחב ללמידה מרחוק בצורה קולית דרך למידה בטלפון עם מרחבים קוליים. כמו כן, אנו נערכים לחלוקת מכשירי פלאפון נוספים עבור משפחות ברוכות ילדים ובניית מערך לאומי למתן פתרונות תשתיות תקשורת רוחביים".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "אנו מודעים לצרכים הייחודיים של החברה החרדית, ודואגים ליצור בעבורם את ההתאמות הנדרשות. ראינו את הקושי עימם מתמודדים התלמידים ומשפחותיהם, ופעלנו יחד עם ראשי המוסדות החרדיים כדי לשנות את מתווה הלמידה, ולהקל על העומס. הלמידה מרחוק תמשיך ללוות אותנו בתקופה הקרובה, ולכן בכוונתנו להמשיך ולשפר את ערוצי הלמידה מרחוק, ולהנגיש בעבור התלמידים מידע חיוני ושימושי."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר