דיווח מהמקום

האם הנגיף הגיע לכת 'לב טהור' בגאוטמלה

במתחם המבודד של כת 'לב טהור' בגאוטמלה - המבודד בין כך כל ימות השנה, חוששים מהגעת הנגיף המסוכן למקום. גורמים בכת ל'כיכר': "קיבלו החלטה לאסור כל כניסה למקום" (בעולם)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
כת לב טהור בגאוטמלה (צילום: באדיבות המצלם)

למרות שעל פי הידוע לראשי כת לב טהור, הנגיף עדיין לא הצליח לחדור את חומות ההגנה של הכת. בסוף השבוע האחרון, קיבלו ראשי כת החלטה לסגור ולבודד את המתחם בצורה הרמטית.

ב-13 במרץ הודיעו הרשויות בגואטמלה, כי אחד האזרחים ששב למדינה מאיטליה, היה נגוע בנגיף הקורונה - והוא המקרה הראשונה בגאוטמלה.

יומיים לאחר מכן, ב-15 במרץ הודיעה ממשלת גואטמלה על ביטול כל האירועים הציבוריים ואסרה על התקהלות של יותר ממאה איש.

וכמו כן, הורתה לסגור את כל בתי הספר הציבוריים והפרטיים והאוניברסיטאות למשך שלושה שבועות לפחות. יום לאחר מכן, כבר דווח על מקרה מוות ראשון של קשיש בן 85 שחזר מספרד.

שרה נתניהו, בביקור בגואטמלה וכת לב טהור (צילומים: מתוך טוויטר - Gobierno Guatemala, DGAC Guatemala, Mattanya Cohen, IsraeliPM)

ב-21 במרץ הכריז נשיא גואטמלה אלחנדרו ג'ימאטיי לצד סגן הנשיא ומועצת השרים על עוצר בפריסה ארצית ועל איסור נסיעות עולמי, במאמץ להתמודד עם מגפת הנגיף הקורונה ולמניעת התפשטות הנגיף והכריז על שימוש במסכה חובה בכל רחבי גאוטמלה.

בינתיים, בכת 'לב טהור', אין הדבקה כלל מהנגיף, וזאת לדברי אחד השוהים בכת, שמספר ל'כיכר השבת': "ראשי הכת החליטו להודיע על עוצר יציאות מוחלט מהמקום, כרגע אין לנו נדבקים, אך אנחנו לא רוצים שיהיה מקרה הדבקה ראשון, מה שעלול לסכן את כולנו - שחיים בקומונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר