חוזרים לשגרה?

מאבק בדרך לפתיחת כל הקניונים והשווקים

במשרד האוצר דוחפים לפתיחה של ענפים נוספים במשק, והצבת לוח זמנים לפתיחת שאר העסקים. בדיון שייערך היום דורשים באוצר להציב לוח זמנים בהתאם למדדי הנגיף (עדכון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שוק ברמלה ביום שישי (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

הקלות אמיתיות בשל המצב או רק לחץ ציבורי וכלכלי? התלבטות קשה עומדת בפני שרי הממשלה שידונו הערב (ראשון) בשעה 18:00 בשלב השני של ההקלות והחזרה לשגרה בצל נגיף הקורונה. כעת לאחר פתיחת החנויות ותחילת חזרת מערכת החינוך לשגרה ישנו דיון על תחילת החזרת הקניונים ושאר העסקים במדינה.

במשרד האוצר רוצים להחזיר בתוך כשבועיים לפעילות את הצימרים, חדרי הכושר, ספריות ומוזיאונים, כמו גם להתחיל לחשוב על פתיחה מחדש של מסעדות, בריכות שחיה ובסוף אפילו אולמות אירועים. במשרד הבריאות לעומת זאת, מתנגדים בינתיים ומבקשים לדחות זאת ככל האפשר מחשש להתפרצות נוספת של הנגיף.

בינתיים, אמש אישרו השרים את ביטול ההגבלה שהייתה נהוגה עד כה, ולפיה אין לאפשר שהייה במקום העבודה של עובד שגילו מעל 67 שנים. כמו כן הם דנו בקביעת "תו סגול" למגזר הציבורי שיאפשר להגדיל את מספר העובדים עד ל-100 אחוזים - כמו במגזר הפרטי.

הדיון שיתקיים היום נקבע בעקבות הצעתו של שר האוצר משה כחלון, לקבוע תוכנית חזרה של המשק על ענפיו השונים לפי תאריכים ומדדים שייקבעו מראש, כגון מספר המונשמים ומספר החולים החדשים. תכנית כזו תאפשר לציבור להיערך בהתאם ולדעת מראש להיכן פניו מועדים.

אחד הנושאים הראשונים שיעלו לדיון הוא ביטול מגבלת 100 המטרים להתאווררות שעדיין קיימת, אך בפועל רבים בציבור לא מקפידים עליה וההערכה היא שהיא תבוטל.

עם זאת, משרד הבריאות מתנגד לדרישה לבטל את האיסור על שחייה בחופי הים, גלישה וספורט ימי (למעט ספורטאים מקצועיים) ומתקני שעשועים. גם בנושא הזה יפעילו השרים לחץ לבטל את המגבלה, כמו גם את הטיולים בפארקים השונים שנמצאים באוויר הפתוח ואין סיבה אמיתית למנוע מהציבור להגיע אליהם. כמו כן, ישנם שרים שדורשים להגדיל את מספר המשתתפים בחתונות, בר מצוות והלוויות.

הסוגיה שנמצאת במחלוקת הקשה ביותר היא נושא פתיחת הקניונים הסגורים. במשרדי האוצר והכלכלה דורשים פתיחה מיידית ובמשרד הבריאות, מנגד, מציבים שורת תנאים ומעוניינים לדחות את המהלך בשבוע לפחות. בכל מקרה, מדובר על פתיחה חלקית ובמגבלות של מספר הנכנסים כדי למנוע עומס וצפיפות שיכולה להביא להדבקה, כמו גם איסור על כניסת אנשים עם חום מעל 38 מעלות ותנאים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר