"פתח צר; תנאים מחמירים"

הקפסולות ב'אור ישראל': מותר טלפונים; אין מכונות כביסה

ישיבת 'אור ישראל' היא מהחלוצות בחזרה לשגרה בצל מגיפת ה'קורונה' במסגרת 'מתווה הקפסולות' • בכל קפסולה ישהו 26 תלמידים • במסמך מיוחד מפרטת הישיבה את הכללים המחמירים (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל ישיבת 'אור ישראל'. ארכיון (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

"מתווה הקפסולות", שעשוי להחזיר אט אט את הישיבות הגדולות למסלולם, יוצא לדרך בחלק מהישיבות, שמסוגלות להתאים את עצמן אל המתווה.

ישיבת "אור ישראל" בפתח תקווה, שבראשות הגאון רבי יגאל רוזן, היא מהחלוצות הראשונות שמתארגנות לפתיחה מחודשת של הישיבה.

לידי 'כיכר השבת' הגיע מסמך שנשלח לתלמידי הישיבה לקראת פתיחת הישיבה השבוע. "לצערנו עדיין לא זכינו להתקבץ ביחד בלב אחד בבית מדרשנו", נכתב בפתח המכתב, "שהוא לעת עתה עד בנין ביהמ"ק במהרה, חמדת לבנו, וכולנו משתדלים לאחוז לכהפ"ח בשפולי התורה הקדושה כדי לקיים את חיינו הרוחניים והגשמיים, אך אין בזה כדי להשביע נפשנו השוקקה, ואין אתנו יודע עד מה".

עוד נכתב כי "עתה נפתח פתח צר המאפשר חזרה בתנאים מחמירים, על מנת שנוכל בהמשך הדרך להרחיב הפתח, ונעלה בפניכם עיקרי הדברים והתקנות שמטרתן מניעת הדבקה בנגיף הקורונה, ושנתקנו ע"י הרשויות העוסקות בכך".

תחילה מפרטת הנהלת הישיבה בקצרה את 'מתווה הקפסולות' לפיו הישיבה תחולק ל'קפסולות' של 26 בחורים כל אחת, כאשר כל קפסולה תהא מנותקת לחלוטין משאר הקפסולות, ותנהל את אורחותיה באופן עצמאי, דהיינו בימ"ד לתפילה וללימוד התוה"ק, אכילה ושינה וכיו"ב.

בידוד זה ימשך 14 יום, ולאחריהם מתקבצות כל הקפסולות ביחד, והישיבה חוזרת לתפקוד מלא בלא הגבלות בתוך שטח הישיבה. אמנם כל זמן שהרשויות לא יחזירו את השיגרה, מתחם הישיבה יהיה סגור בפני זרים מחשש הדבקה, ולא יוכלו להכנס למתחם הישיבה אלא לאחר בידוד של 14 יום.

עוד נכתב במסמך שהועבר לתלמידים כי גם בתקופת הקפסולות יתאפשרו משלוחים בין הבחורים לבתי הוריהם לשני הכיוונים, ולאחר מכן יתאפשרו גם ביקורים של ההורים במתחם מיוחד שיוקצה לכך בישיבה.

באורח נדיר בישיבת 'אור ישראל' וכהוראת שעה, הנהלת הישיבה תאפשר החזקת טלפונים ניידים כשרים אצל הבחורים.

הישיבה הודיעה לתלמידים כי בתקופת הקפסולות לא תהיה אפשרות להשתמש במכונות הכביסה, ואי לכך רצוי להצטייד בציוד רב יחסית, כאשר הישיבה תספק לכל החדרים אבקת כביסה לצורך כביסה קלה בידיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר