ההלוויה המסוכנת

ראש עיריית בית שמש לראש עיריית ניו יורק: "גרמת עוול"

תלמד מהתנהלותי בעיר בית שמש - כותבת ראש העיר עליזה בלוך לראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאזיו, שעורר סערה כשזעם, בהכללה, בעקבות הלווית האדמו"ר המסוכנת (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בלוך ודה-בלאזיו (צילומים: מתוך הפייסבוק הרשמי)

ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאזיו, שעורר סערה לאחר שכעס על ההלוויה ההמונית של האדמו"ר מ'תולעת יעקב' שנפטר מקורונה, קיבל אחרונה מכתב מגורם מפתיע: ראש עירית בית שמש עליזה בלוך.

כזכור, מאות חרדים שהתגודדו בוויליאמסבורג שבברוקלין, ניו יורק, הקפיצו למקום את ראש העיר, שנדהם למראה עיניו, ולאחר מכן פרסם הודעה בה נכתב בין היתר: "המסר לקהילה היהודית ולכל הקהילות הוא פשוט: זמן האזהרות עבר".

לאחר מכן, בעקבות סערה שפרצה בטענות להכללה גורפת מדי, הוציא דה-בלאזיו הודעת הבהרה, מעין התנצלות עבור מי שלא הבין נכון את דבריו.

כעת כאמור ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, המנהלת עיר בה ישנה התפרצות קורונה משמעותית בקרב הקהילות החרדיות הקיצוניות, משגרת מכתב אישי לראש עיריית ניו יורק, ובו היא מוחה על התנהלותו כלפי הקהילה היהודית.

"אני משמשת כראש עיריית בית שמש, הנמצאת בית תל אביב לירושלים, ולא רק ביחס למקומה הגיאוגרפי", פותחת בלוך את מכתבה, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת': "העיר בית שמש מורכבת מאוכלוסייה חילונית, דתית-לאומית וחרדית, והיכולת לאפשר קיום משותף לקהילות אלו תוך מתן מענה לכל קהילה לפי צרכה הוא אתגר יומיומי".

"אדגיש בפניך: שילוב הקהילות יוצר פסיפס ייחודי ושלם הגדול מסך כל חלקיו. רק חיבור של הטוב המשותף מכל מגוון הקהילות וניהול המורכבות יכול לאפשר קיום וקידום ברמת העיר או המדינה".

ההתקהלות בהלווית הרבי (ללא קרדיט)

לדבריה, באשר לאירוע בוויליאמסבורג, "הציוץ בו הודעת כי תזמן לחקירה או תעצור את הנוכחים בהלוויה הוא ביטוי להיעדר שיח ולהכללה גורפת על הקהילה היהודית כולה. מיותר לציין כי עם פורעי החוק יש לנהוג תמיד ביד קשה, אך ההכללה על כל הקהילה היהודית גרמה לעוול שלא בצדק".
.
"נכון היה לקיים, טרום הלוויה המצערת, ערוצי שיח מקדימים עם ראשי הקהילה, ובהסברה ממוקדת להעצים את מובילי הדעה בקרב הקהילה שתומכים בשמירה על כללי החירום בזמן התפרצות נגיף הקורונה".

"נכון נהגת שבחרת להסביר ולהתנצל. המשימה שלך - של כל מי שמנהיג עיר עם מורכבות קהילתית דתית - היא לשמור על הפסיפס שלם. לא אאריך כאן בפניך את הקורות אותי בניהול עיר עם 132 אלף תושבים המורכבת מפסיפס קהילות, אלא אזמין אותך לסיור ולביקור בעיר בית שמש. אין כמו מראה עיניים", מסיימת ראש עיריית בית שמש את מכתבה לדה-בלאזיו.

  • תיעוד ההלוויה הופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בצילום נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.
מכתבה של בלוך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר