פרסום ראשון

ראשי הישיבות החסידיות נפגשו עם 'ועד הישיבות'; יצטרפו ל'שיטת הקפסולות'?

מעקב 'כיכר השבת' אחר 'שיטת הקפסולות' - מתווה שנחשף כאן, ועשוי להחזיר את עולם הישיבות למסלול: כעת גם החסידים שוקלים להצטרף אליו, ונפגשו אמש לשם כך (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההיערכות בישיבת טשעבין (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: אמש (ראשון) נערכה פגישה בין ראשי הישיבות הגדולות בציבור החסידי לבין יו"ר וועד הישיבות הרה"ג חיים אהרון קאופמן, במשרדי ה'וועד', בניסיון לחבר אותם ל'מתווה הקפסולות' שיאפשר את חזרתם של תלמידי הישיבות הללו ללימודים, למרות הקורונה.

בין ראשי הישיבות שנטלו חלק בפגישה, ניתן למנות את ראשי ישיבות סלונים, רחמסטריווקא, ויז'ניץ, טשרנוביל וטשיבין - כאשר האחרונה כבר מתכוונת לאמץ בקרוב את מתווה הלימודים המדובר.

גורמים המעורים בענין מסבירים, בשיחה ל'כיכר השבת', כי בישיבות החסידיות 'מתווה הקפסולות' יוצר מורכבות, בשל דרישתן למקווה שמיש במתחם הישיבה, עבור טבילה לתלמידיהן.

כמו כן, לא מעט ישיבות חסידיות הודיעו כי יתקשו ליישם את המתווה, בשל מחסור במקום מרווח לכלל הבחורים, אם יפעלו לפיו..

לאורך הפגישה הביע יו"ר וועד הישיבות הגרח"א קאופמן את כוונתו בפני ראשי הישיבות, כי כל מתווה שיהיה מקובל על משרד הבריאות, יקודם אף על ידו, במטרה להחזיר את הבחורים ללימוד בישיבות במהירות האפשרית.

הכנות ללימוד ב'קפסולות', בישיבת חברון (בהתאם לסעיף 27 א)

יצוין, כי בהודעה שהוציאה לשכת סגן השר מאיר פרוש נכתב, כי "לאחר התייעצות עם וועדת החינוך, הכפופה למועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, דעתנו היא ש'מתווה הקפסולות' בישיבות הגדולות בלתי ישים, מכמה סיבות".

כזכור, בעולם הליטאי ישנן ישיבות רבות שנערכות ליישם את המתווה, אך בשל הקושי הכרוך בכך, עשויים לחלוף עוד מספר ימים, עד לחזרתם של כלל תלמידי הישיבות ללימודים.

הישיבות שצפויות לחזור באופן חלקי, כבר השבוע, על פי 'מתווה הקפסולות', הן חברון, עטרת שלמה ואור ישראל.

ישיבת טשעבין - הסיור בשטח (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר