היכן התחילה הקורונה? המיסתורין מחריף

דיווחים בצרפת על חולה מאומת בנגיף כבר בחודש דצמבר, מקביל פחות או יותר לדיווחים הסיניים הראשונים על הנגיף. לא ברור האם מדובר במקרה בודד או במקרה הראשון (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בית חולים סיני לקורונה (צילום: שאטרסטוק)

מתי ואיפה התחילה הקורונה? אם עד עכשיו התשובה הנפוצה הייתה מחוז וואהן שבסין באזור חודש דצמבר 2019, כעת מתברר וייתכן ומקרים של הנגיף היו אז כבר באירופה. על פי דיווחים בצרפת מקרה ההדבקה הראשון בנגיף היה כבר בדצמבר 2019.

בארגון הבריאות העולמי התייחסו לדברים ואמרו כי לא מדובר בהפתעה וייתכן ונגלה בעתיד אף מקרים מוקדמים יותר. דובר ארגון הבריאות, כריסטיאן לינמדאייר, קרא לעוד מדינות לבדוק את הנתונים שלהן על מקרים שיכולים להתאים לתסמינים, על מנת לאתר מקרים מוקדמים יותר, ובכך לספק לעולם "תמונה חדשה וברורה יותר" של הנגיף.

הדיווח הראשוני מצרפת עסק בחולה שסבל מדלקת ריאות ב27 בדצמבר, אך מתברר בבדיקה חוזרת שנערכה כעת, כי הייתה זו הקורונה. באופן רשמי בצרפת הנדבקים הראשונים היו רק כחודש מאוחר יותר ב-24 בינואר. מאז מתו בצרפת כ-25 אלף חולים ומעל 160 אלף בני אדם נדבקו.

באופן מוזר, דווקא אשתו של החולה הייתה במגע עם עמיתים ממוצא סיני, אך היא עצמה לא נדבקה בנגיף לפחות באופן חיצוני בשונה משני ילדיהם של בני הזוג.

הנגיף ככל הנראה היה באותה עת במקומות נוספים אך כרגע הוודאות סביב מקורו של הנגיף מעורפלת לחלוטין.

במדינות אירופה ספגו את המכה הקשה ביותר מהנגיף, בבריטניה מתו עד כה יותר מ-32 אלף בני אדם, באיטליה מתו באופן רשמי כ-29 אלף בני אדם אך ההערכות שמספר המתים האמיתי גבוה בהרבה, ייתכן אפילו בחמישים אחוז, על פי נתוני הלשכה הסטטיסטית של ארץ המגף שרק כעת מתחילה להסיר את הסגר שנמשך שם כמעט חודשיים.

גם בספרד מתו מעל 25 אלף בני אדם ורק כעת מתחיל לרדת מספר המתים מידי יממה. המדינה בה מספר הנדבקים עולה כעת היא רוסיה שדיווחה על כעשרת אלפים נדבקים ביממה כשמספר המתים הרשמי במדינה עומד כעת על 1,451.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר