האם הכלים שלכם באמת נקיים? זו הדרך הכי טובה לייבשם

האם עדיף לייבש כלים באוויר או להשתמש במגבת? רובנו בוחרים בדרך שהכי נוחה לנו, אך יש לקחת עוד גורם בחשבון: הניקיון של הטכניקה שנבחרה. הנה כל השיטות, מהיעילה ביותר ועד הכי פחות (נקיון וארגון)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
לא מומלץ. (צילום: שאטרסטוק)

לעתים, ההחלטה לייבש את הכלים ששטפתם בעזרת מגבת ולא על ידי אוויר החדר, היא פשוט תוצאה של כמות השטח הפנוי שיש לכם על מתלה הכלים או על השיש. ואם בבעלותכם מדיח כלים, מעבר לניקוי הכלים, יתכן שבמכשיר יש לכם את האפשרות הקלה ביותר. רובנו נוטים לתת לנוחות לקבוע את הרגלי ייבוש הכלים שלנו, אך יש לקחת עוד גורם אחד בחשבון: הניקיון של הטכניקה שנבחרה.

על פי המרכז הרפואי של אוניברסיטת רוצ'סטר, קיימת למעשה היררכיה של השיטות הפחות סניטריות. נכון: כלים נקיים לא מסתכמים רק בניקוי שלהם, אלא גם בייבושם באופן שאינו מחבל במאמצי הניקיון שלכם. כדי לוודא שאתם עושים זאת כמו שצריך, תנו לדירוג שלהלן להיות המדריך שלכם - התחילו בטכניקת הייבוש הכי מבריקה ואז עברו הלאה ברשימה.

1. היעילה ביותר: מחזור הייבוש במדיח הכלים

אם יש באמתחתכם מדיח כלים עם אפשרות לחטא (sanitize), זו השיטה היעילה ביותר לוודא שהצלחות, הספלים והכלים שלכם נטולי חיידקים. השטיפה המורחבת במים חמים הורגת את החיידקים ומגיעה לפחות ל-80 מעלות צלזיוס, דבר אשר יהיה בלתי נסבל בשטיפת כלים ידנית.

כשבוחרים באפשרות "ייבוש מחומם" (Heated Dry), המכונה משחררת אוויר חם וגורמת ללחות על הכלים להתאדות. זוהי הדרך התברואתית ביותר לייבש את הכלים שלכם, אך יש הטוענים שמכיוון שהיא מעבידה את המאוורר שבמדיח קשה יותר, היא עלולה להעמיס על המכונה. אם ברצונכם להאריך את חיי המדיח שלכם ובכל זאת לקבל את הכלים הכי נקיים שאפשר, השתמשו בשיטה זו במשורה, למשל בעת שטיפת בקבוקי תינוקות או כשמישהו בביתכם חולה.

2. ייבוש במדיח כלים

גם אם תדלגו על המחזור המחטא, ייבוש כלים בתוך המדיח הוא האפשרות הטובה ביותר הבאה. מחזור הייבוש מגיע לטמפרטורות גבוהות ומסייע בהשמדת חיידקים.

3. ייבוש באוויר

אין לכם מדיח כלים? רגע, אל תושיטו יד למגבת הכלים עדיין. מתברר כי ייבוש הכלים באוויר הוא בדרך כלל שיטה סניטרית יותר משימוש במגבת. כדי לפנות יותר מקום לייבוש באוויר, הצטיידו במתלה כלים דו-קומתי.

4. ייבוש בנייר מגבת

מכיוון שמגבות נייר מיועדות לשימוש חד-פעמי, הן לא יפזרו חיידקים על הכלים שלכם כמו מגבת. אזהרה אחת: שימוש במגבות נייר לייבוש כל הכלים שלכם הוא הרגל בזבזני.

5. הכי פחות יעילה: ייבוש עם מגבת

מכיוון שרובנו לא מכבסים מספיק את מגבות הכלים שלנו, הן עלולות לפזר חיידקים על הכלים המצוחצחים שלנו. אם אתם צריכים להשתמש במגבת כלים לפריטים שלא ניתנים לייבוש באוויר, נסו לכבס את המגבות לעתים קרובות ככל האפשר - באופן אידאלי, להשתמש במגבת נקיה בכל יום ולתת לה להתייבש בין השימושים. כדי לייבש מחבת מברזל יצוק, חממו את המחבת השטופה על הכיריים על אש נמוכה, במשך מספר דקות, עד שהיא מתייבשת לגמרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר