ונִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם

'שמרו על ההנחיות - כדי של"ג בעומר לא יהיה פורים מס' 2'

בפורים, מותר היה עדיין להתכנס - אך החגיגות המשותפות הביאו למספר גבוה של חולים. בל"ג בעומר מותר כבר להתכנס, ובפיקוד העורף קוראים לציבור להיזהר, בשל מספר החולים הגבוה במגזר (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"סכנת ההידבקות מקורונה בריכוזים חרדיים נשארה גבוהה ומסוכנת", אומר רס"ן (מיל.) יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף למגזר החרדי ל'כיכר השבת'.

הוא מדגיש: "רוב הציבור החרדי מקפיד על ההוראות, אבל שילוב בין מגורים בצפיפות גבוהה, יחד עם מיעוט-קיצוני שלא מקפיד על הוראות משרד הבריאות, גורם לכך שבשלושה הימים האחרונים נוספו 14 חולים חדשים בירושלים, 11 בבני ברק, 5 בבית שמש והמצב דומה גם ברוב הישובים החרדיים".

"לעומת זאת בערים תל אביב, חיפה וראשון לציון, שבכל אחת מהן כמות גדולה פי כמה של תושבים, מאשר בבני ברק או בבית שמש, לא נוסף בשלושה הימים האחרונים אף לא חולה אחד. חשוב גם להבחין בין העובדה שיש בערים החרדיות ירידה במספר הנדבקים, לבין העובדה שבערים אלה עדיין יש חולים רבים שעלולים להדביק את בני המשפחה והשכנים".

הוא מזכיר כי "משרד הבריאות חשף אתמול נתונים רשמיים ולפיהם אחוז החרדים שנפטרו מקורונה בישראל, כמעט כפול משיעורם באוכלוסיה הכללית, העומד על כ-12 אחוז ואלו נתונים להדאיג מאוד כל מי שהציווי של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' יקר לו".

ראש הישיבה מסביר: מדוע החרדים נפגעו יותר (צילום: שיא לייב)

לקראת ל"ג בעומר אומר טסלר, "מי שתחליט האם יהיה הגבלות תנועה ב"ג בעומר, ובאלה אזורים היא הממשלה, אבל חשוב להבין כאשר בוטלו הגבלות רבות, האחריות על המצב ועל מניעת גל שני של נדבקים, עוברת למעשה אל כל אחד ואחד מאיתנו, ובעיקר 'להזהיר הגדולים על הקטנים'".

"כולנו זוכרים איך אחרי פורים, שבו עדיין היה מותר להתכנס, היה למרבה הצער זינוק אדיר במספר החולים והנפטרים. לכן חייבים לוודא של"ג בעומר לא יהפוך לפורים מספר 2. בוודאי שאסור יהיה השנה לקיים מדורות בחצרות הבתים וגם ההדלקה במירון, תהיה מוגבלת למספר מצומצם של הדלקות בנוכחות מעט מאוד אנשים שיוזמנו מראש".

טסלר מוסיף, "אבל לא פחת חשוב, גם כשלא מקיימים מדורות, הסכנה עדיין לא חלפה, ולכן חשוב להסביר לכל בני המשפחה, כולל לילדים שחלקם חוזרים ללמוד, כי חובה להקפיד על חבישת מסיכה מחוץ לבית, לשמור על מרחק של שני מטר אחד מהשני וכמובן להקפיד על היגיינה, כלומר - לא מספיק ליטול ידיים אלא חייבים גם לסבן ויש להשתדל ולא לגעת בפנים".

"במשרד הבריאות גם הדגישו בימים האחרונים, כי חבישת כפפות עלולה להטעות ולתת הרגשה שגויה של הגנה. רק אנשי רפואה ובעלי מקצועות ייחודיים נדרשים לעטות כפפות, כל השאר, כולל התלמידים, צריכים פשוט להרבות בשטיפת הידיים במים וסבון, מספר פעמים ביום, ובוודאי לפני אכילת מזון, או להבדיל לאחר שמתפנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר