השפעת ה'קורונה'

מחקר: אלו השינויים בגלישה באינטרנט

מחקר שנערך על ידי חברות התקשורת של בזק, מלמד על השינויים של הישראלים בימי הקורונה, המעבר לרכישה ברשת והירידה החדה, הגלישה לחדשות והשימוש בזום (אינטרנט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הקורונה והשהייה הארוכה בבתים בשל ההסגר שינתה את הרגלי הגלישה של הישראלים. מחקר של שלוש חברות התקשורת מקבוצת בזק – בזק בינלאומי, פלאפון ו־yes ‑ המבוסס על נתוני השרתים, חושף מגמות מעניינות בהרגלי הגלישה והצריכה של הישראלים בתקופה האחרונה.

על פי המחקר, שמתפרסם הבוקר על-ידי ישראל וולמן ב'ידיעות אחרונות',

הקניות אונליין ברשתות המזון, שזינקו בשיא תקופת ההגבלות בכ־100%, ירדו בצורה תלולה עם ההכרזה על ההקלות. הישראלים חזרו להרגלים שלהם לקנות את המוצרים באופן פיזי. אולי כדי לחסוך בדמי המשלוח ואת זמן ההמתנה הארוך עד שהמוצרים מגיעים לבית הלקוח. באופן מעניין כעת יש ירידה של 20 אחוזים אפילו מהתקופה שטרם עידן הקורונה.

כמו כן, ירידה של כ־20% תועדה בכניסות לאתרי הסחר הבינלאומיים (אי־ביי, אמזון, עלי אקספרס ואחרים) לעומת החודשים ינואר־פברואר. גם אחרי ההקלות, אין התאוששות ברכישות ברשת מחו"ל ייתכן שבשל העובדה שישראלים רבים איבדו את פרנסתם במהלך המשבר.

למרות זאת, הישראלים מזמינים יותר במסעדות. במחקר נרשמה עלייה של 160 אחוזים בשימוש באפליקציות הזמנות מזון למיניהן. כפול מימי השגרה שטרם הקורונה. כזכור, המסעדות עדיין לא נפתחו לישיבה במקום וסביר להניח שהנתונים יצנחו כשהחזרה לשגרה תהיה מלאה.

בשיא ימי המשבר נרשמה עלייה של 120% בצפייה בחדשות ביחס לימי שגרה, באופן טבעי עם ירידת המתח וההקלות ישנה ירידה של 30%.

זינוק עצום, של 5,000%, תועד בשימוש באפליקציית הזום שהפכה לפופולרית במיוחד בימי הקורונה, עלייה של 40% נרשמה בשימוש בווטסאפ, ועלייה של 30% בשימוש בטיקטוק ובפייסבוק, כל אחת. לעומתן, השימוש ברשת הפופולרית אינסטגרם ירד ב־10% בתקופת הקורונה.

על פי המחקר, ישנה עליה של 25%, בכמות שיחות הסלולר בעקבות סגירת בתי הספר, עלייה שעדיין נותרה. גם השימוש באינטרנט הקווי הביתי עלה בשיא המשבר בכ־40%, ועומד כיום על 20% יותר מהממוצע. הגלישה בסלולר עלתה בימי השיא ב־15%, ועומדת כיום על כ־10% יותר בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר