תכנית 'המבדיל'

הבדלה מוזיקלית ושיחה מרתקת עם ה'דיבייטור' • הצטרפו

הצטרפו להבדלה מוזיקלית בנוסח קרליבך עם הזמר זלמן שטוב שמארח השבוע, מיד אחרי ההבדלה, את דוד אפרתי - 'דיבייטור', אדם שעסוק במחלוקת לשם שמים (מוזיקה, מעניין)

(צילום: כיכר השבת)

הצטרפו להבדלה מוזיקלית בנוסח קרליבך עם הזמר זלמן שטוב שמארח מידי שבוע מיד אחרי ההבדלה אורח מעניין שאיתו הוא משוחח על נושאים מעשירים ומגוונים.

כולם שואלים, מה עניין שמיטה אצל הר סיני, אך האמת היא, שכל הדברים קשורים אחד בשני, ובחיים, פעמים רבות שאנחנו לא יודעים - אנחנו שטים בתוך הסבך שנקרא: "מה עניין זה אצל זה", ומסתכנים במערבולת. כשהאדם מבין שהכל קשור, שבסופו של דבר כל מסלול הוא חלק מהדך, הוא ניצב למרגלות הר סיני.

השבוע, אחרי שתלמידי רבי עקיבא הפסיקו למות, כיוון שלא נהגו כבוד זה בזה, בתכנית השבוע מתארח דוד אפרתי, דיבייטור. אדם שעסוק במחלוקת לשם שמים.

דיבייט (עימות) הוא סוג של ספורט, הלקוחה מתוך הפרלמנט הבריטי, בה נלחמים אנשים זה בזה ברעיונות, בהוכחות וביכולת לוגית להסביר מדוע דווקא הצד שלהם הוא הצד הנכון, בלי קשר לדעתם האמיתית.

החלוקה היא בין שני בתים, בית הממשלה ובית האופוזיציה. על הממשלה לקיים את משפט המפתח שנקבע , לדוגמה: בית זה ישלח את כל הילדים לפנימיה בחסות המדינה, שם ילמדו, יתחנכו וילונו. על הממשלה להסביר מדוע משפט זה יתקן את עולם החינוך, ועל האופוזיציה להסביר מדוע לא.

הדיבייט מבוסס על כללים של דיבור ללא הפרעה, וכך, אנחנו לומדים להקשיב, לשמוע ובאמת לנתח את הנושא בנקודה הפנימית שלו, וללא התעסקות חסרת משמעות במסביב, כמו שמתקיים בוויכוחים ביום יום שלנו.

בסופו של דבר, האדם לומד להבין באמת מה הם דעותיו בנושאים שונים, ובמציאות שלכל אדם יש את דעתו שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר