המכון הביולוגי הגיש פטנט על תרופה לנגיף

המכון הביולוגי בנס ציונה השלים את הגשת הפטנט עבור שמונה נוגדנים לנגיף הקורונה האלים. זאת כחלק מהליך פיתוח התרופה לנגיף שהרג כבר עשרות אלפים בעולם (עדכון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

המכון הביולוגי בנס ציונה השלים את הגשת הפטנט עבור 8 נוגדנים לנגיף הקורונה האלים. שר הביטחון היוצא נפתלי בנט, שוחח עם מנהל המכון הביולוגי בנס ציונה, פרופ׳ שמואל שפירא על ההתקדמות בנושא.

פרופ׳ שפירא עדכן את השר, כי המכון הביולוגי השלים את הגשת הפטנט עבור 8 נוגדנים לנגיף הקורונה האלים, כחלק מהליך פיתוח תרופה עתידית.

בנט מסר: "צעד נוסף וחשוב בדרך לפיתוח תרופה. אנשי המכון הביולוגי עובדים מסביב לשעון כדי להגיע לפתרון שיציל חיי אדם. כל הכבוד למדענים ולאנשי הפיתוח, אתם מביאים גאווה רבה למדינת ישראל".

כזכור, לפני כשבועיים, הודיעה חברת התרופות האמריקנית "גיליאד" כי ערכו ניסוי קליני בתרופות שונות שהם מייצרים, וכי הנתונים העלו ממצאים חיוביים.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות בארה"ב הנמצא בחזית המאבק האמריקאי בנגיף, אמר לגבי התרופה רמדיסיביר כי הציג "תוצאות ברורות" ביכולת להילחם בנגיף.

מדובר בתרופה אנטי-ויראלית שהוכחה כיעילה נגד משפחות וירוסים שונות, בהם MERS ו-SARS, ממשפחת הקורונה. יצוין כי התרופה פותחה במקור נגד אבולה, אך הוכחה כלא יעילה.

בניסוי הקליני הנוכחי התברר כי חלה הטבה משמעותית במצבם של חולים שאושפזו בבתי החולים באורח קשה, ונטלו את התרופה במשך עשרה ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר