אפליית המוכש"ר

מוסדות החינוך עתרו לבג"ץ: להחזיר את התקציב

מוסדות ה'מוכר שאינו רשמי', המאגד חרדים וערבים, הגישו עתירה לבג"ץ בעקבות הפסקת תקצוב "סל הטיפוח", המסייע לתלמידים מאוכלוסיות מוחלשות: "פגיעה קריטית בהם" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מוסדות חינוך של זרם המוכר שאינו רשמי (מוכש"ר), הגישו עתירה לבג"ץ בדרישה להשיב להם את תקציב "סל הטיפוח", שנלקח מהם לפני כשלושה חודשים - כך דווח באתר ynet.

עשרות בתי הספר שעתרו, בעיקר חרדים וערבים, טוענים כי ההחלטה לביטול התקציב גרמה ל"פגיעה קריטית בתלמידים מהאוכלוסיות המוחלשות".

לפי הדיווח של תמר טרבלסי חדד, מוסדות החינוך גילו במפתיע לפני כשלושה חודשים כי משרד החינוך הפסיק להעניק להם את התקציב המדובר.

סל הטיפוח, מטרתו להוסיף שעות הוראה לילדים מאוכלוסיות מוחלשות והוא ניתן לכל בתי הספר על פי מעמדם הסוציו אקונומי של הורי התלמידים.

משרד החינוך התכחש לבקשות ששיגרו מנהלי המוסדות, וטען כי מדובר בהחלטת ממשלה. לכן, החליטו להגיש עתירה משותפת לבג"ץ.

עו"ד דוד ברלינר, המייצג את עשרות המוסדות, טען בעתירה כי מכיוון שהשינוי בוצע בניגוד למה שהוצג ערב פתיחת השנה ובמפתיע, ובניגוד לתקציב שניתן בשנים האחרונות, בתי הספר לא היו יכולים לצפות את ביטול התקציב ונותרו מחויבים להעניק את השעות ולהעסיק את המורים ששכרם שולם מתקציבי הטיפוח.

לדבריו, מסיבות אלו, "הם עלולים לקרוס כלכלית", וכי "כל בית ספר נפגע בעשרות אחוזים מתקציבו, כך שהמשך קיומם עומד בספק בשל הפגיעה התקציבית הקשה".

דוד שרפר, יו"ר פורום המוכש"ר, אמר כי העובדה שעד עתה לא תוקנו תקנות המוכש"ר הביאה למציאות לא סבירה ולפיה מודיעים בתחילת השנה למוסדות על תקציבם ובאמצע השנה משנים את הכללים.

"אנחנו מצפים כי חברי הכנסת יכנסו לנושא ויטפלו בעיוות המתמשך עד שיסתיים אחת ולתמיד העיוות בתקצוב מוסדות אלו שבהם לומדים התלמידים המוחלשים ביותר בחברה", אמר שרפר.

בקרב גורמים המעורים בפרטי האפליה שוררת תקווה, כי העובדה שמוסדות מהמגזר הערבים עתרו עם החרדים, תוביל את שופטי 'העליון' להתייחס לכך בחיוב ולשים קץ להתנהלות המקוממת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר