"הפיכה משפטית"

סוער בקואליציה: "מנדלבליט לכאורה עבריין"

השר דודי אמסלם עלה למתקפה חריפה נגד היועץ המשפטי לממשלה, ובתגובה, מיהר שר המשפטים מ'כחול לבן' להעניק גיבוי מלא למנדלבליט • ח"כ קרעי מהליכוד תקף חזרה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר הדיגיטל והסייבר הלאומי, דודי אמסלם, עלה היום (חמישי) למתקפה חריפה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ואמר כי אין מחלוקת על כך שלכאורה הוא עבריין.

בראיון לגל"צ אמר אמסלם, "על בסיס ההקלטות, אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין. צריך לבדוק את כל מה שקרה פה. אין מחלוקת על כך שהוא שיבש חקירה. זה לא שיבוש רגיל, לא כזה שמלמדים בקורס חוקרים. הוא למעשה מוטמע בתוך צוות החוקרים, ושם הוא שיבש עם החוקרים את החקירה. זה השיבוש הכי חמור שיכול להיות. אנשים שמעו את ההקלטות, לא צריך פרופסורים ופרשנים. אני מבין עברית, פשוטה".

"יש פה אירוע דרמטי, צריכה לקום פה ועדת חקירה. לגבי העובדות אין מחלוקת. יש עובדות של שמע. צריך לשאול מה הסיפור של שי ניצן בעניין? מדוע לא העמידו אותו לדין? בסוף, הוא נתן חוות דעת לפיה צריך לסגור לו את התיק. יש פה שקר אחרי שקר אחרי שקר, ולכן אני חושב שכל הקבוצה הזו צריכה להיחקר. אני לא יודע מי סחט אותו.. יכול להיות שיש פה אלמנטים של סחיטה".

לשאלה מי סחט אותו, ענה: "אני לא יודע, צריך לבדוק. בגדול, אני חושב שזה האירוע החמור ביותר, שצריך להיבדק, ויש מצב שהוא מקרין באופן ישיר על החלטת מנדלבליט בעניין תיקי ראש הממשלה".

שר המשפטים הקודם, אמיר אוחנה, דווקא לא גיבה את מנדלבליט (צילום ארכיון: דוברות)

בתגובה, צייץ שר המשפטים אבי ניסנקורן מ'כחול לבן', "אני שב ומבהיר: יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

כצפוי, חילופי המהלומות בקואליציה לא הסתיימו כאן. לחגיגה הצטרף ח"כ שלמה קרעי מהליכוד שצייץ: "חציית קו אדום זה יועץ משפטי שקיבל ממך גם את תפקיד המבקר על עצמו ומסתתר מאחורי חומה גדולה של צווי איסור פרסום שהבטחת להמשיך ולבצר אותה".

"נמשיך להדהד את העובדה הזו לציבור עד שמנדלבליט יתמוך בחופש המידע גם כשזה נוגע בו ויבקש להסיר את צא"פ או שילך הביתה", הוסיף קרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר