באיזו תדירות יש לכבס מסכות פנים מבד?

באוטובוס, בסופר ובמשרד - אתם לא יוצאים מפתח הבית מבלי לעטות מסכה על פניכם, אך בוודאי תהיתם באיזו תדירות עליכם לכבס אותה, כדי לוודא שהיא נקיה ויעילה (נקיון וארגון)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם לא יוצאים מפתח הבית מבלי לעטות מסכה על פניכם, כדי לשמור על הבריאות שלכם ושל סביבתכם, אך בוודאי תהיתם באיזו תדירות עליכם לכבס מסכות בד, על מנת לוודא שהן נקיות ויעילות.

ובכן, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ: "כבסו אותן באופן שגרתי, בהתאם לתדירות השימוש". (תודה, CDC, אבל בואו נהיה קצת יותר ספציפיים).

ליסה מארגאקיס, מנהלת בכירה של המחלקה למניעת זיהומים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מפרטת יותר ואומרת שעליכם לכבס את מסכות הבד שלכם לאחר כל עטייה, כדי להפחית את הסיכון להתפשטות נגיף הקורונה או חיידקים אחרים.

לסיכום, בנדנות, צעיפי פנים ומסכות העשויות מבד, כאמור, כמו כותנה, היא ממליצה להניח במכונת הכביסה, להשתמש במים חמים ולייבש במייבש כביסה בחום גבוה. תוכלו גם לכבס ידנית את מסכות הבד באמצעות מים חמים וסבון. רק דאגו לשפשף אותן לפחות 20 שניות (כמו שאתם עושים עם הידיים שלכם) ותלו אותן לייבוש מלא לפני שתעטו אותן שוב. אם אתם לחוצים בזמן, אתם יכולים גם לייבש אותן בחום גבוה עם מייבש שיער או פן.

מה שמביא אותנו לנקודה הבאה: מאחר וניתן להשתמש במסכות בד שוב ושוב, מארגאקיס ממליצה להצטייד במינימום שתי מסכות, כך שתמיד תהיה לכם אחת נקיה בזמן שהאחרת מתכבסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר