"יש חשש ממשי להסלמה"

הפילוג בגור: בית המשפט הוציא צו הרחקה לשני מטרידים

פתיחת בית המדרש של תלמידי הגר"ש אלתר באשדוד, הביאה לשורת התנכלויות כלפי הרב ישראל שפירא - שפנה לבית משפט • השופט, הוציא צו הרחקה "לצורך הגנה מיידית על שלומו" (חסידים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השופט עידו כפכפי מבית משפט השלום באשדוד, הוציא היום (שישי) צו הרחקה לשני חסידי גור המתגוררים בעיר, שהתנכלו להרב ישראל כהנא שפירא.

הרקע: הפילוג בחסידות גור, והעובדה שהוא נמנה בין מקימי בית המדרש החדש של תלמידי הגר"ש אלתר בעיר - דבר שלא עבר בשתיקה מצד כמה מהחסידים.

בין היתר, תיאר בבית המשפט כי "תקופה ארוכה שיש יריקות וקללות וזה עולה לאיומים מעשיים, מעבר לנזק ברכוש, זה נזק גופני ונפשי".

עוד פירט, "אתמול זרקו עלי בקבוק שמן על הראש. הם מפרסמים שאני מוכר את הדירה, הם הפילו לי את הכיפה באמצע תפילת הכוהנים".

שירת 'מחה תמחה' מתחת לביתו (צילום: ללא קרדיט)

"אני הייתי מחנך שם 20 שנה ולכן כשפרשתי זה בגידה ואסור לי ללכת לאדמו"ר אחר", הוסיף וסיפר: "חיי בסכנה. שבת שעברה שכרתי שומר גוי בשבת".

בהחלטתו, כתב השופט: "נחה דעתי, כי אכן המדובר במעשה של הטרדה מאיימת וכי יש צורך ליתן צו, במעמד צד אחד, לצורך הגנה מיידית על שלומו של המבקש".

"לפי התרשמותי מעדות המבקש, הוא נמצא במצוקה ממשית וחשש מיידי לשלומו הפיזי והנפשי וכל זאת על רקע התנכלות מכוונת של חסידים בזרם אליו הוא נמנה וכל זאת על רקע אידיאולוגי עת פרש ולומד עם רב אחר".

"בנסיבות אלו, יש חשש ממשי להסלמה וראוי כי כל הנוגעים בדבר, ינהגו באופן מכבד את הבריות שכן, המבקש למרות שהדבר קשה עליו, נאלץ לפנות לערכאות של ביהמ"ש, שעה שחבריו לספסל הלימודים לא מכבדים אותו כפי שהיה נהוג בעבר".

השופט הוציא צו "האוסר על המשיבים להטריד את המבקש בכל דרך ובכל מקום; לאיים עליו, לבלוש אחריו, לארוב לו, להתחקות אחר תנועותיו ומעשיו או לפגוע בפרטיותו בכל דרך אחרת; ליצור עמה קשר כלשהו, בין ישיר ובין עקיף; להימצא במרחק הנופל מ-10 מטר מדירת מגוריו, וכן להתקרב אליו אישית למרחק הפחות מ- 50 מ', גם כאשר הוא נמצא מחוץ לביתו. מאחר והמשיב גר סמוך למבקש אין הצו מונע מהמשיב להימצא בביתו, אולם נאסר עליו ליצור קשר יזום עם המבקש או להתקרב אליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר