שעות לפני משפטו

בקור רוח: נתניהו בישיבת הממשלה • תיעוד

זמן קצר לפני שהוא מגיע לבית המשפט לפתיחת משפטו בחשד ל'עבירות שחיתות' - ועושה היסטוריה כראש ממשלה מכהן על ספסל הנאשמים - ניהל רה"מ נתניהו את ישיבת הממשלה • תיעוד (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
דברי נתניהו והשרים בישיבת הממשלה (צילום: לע"מ. תמונה, ארכיון: פלאש 90 - ALEX KOLOMOISKY/POOL)

בעוד כשעה יגיע ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לבית המשפט המחוזי בירושלים, לפתיחת משפטו בחשד לעבירות שחיתות; עובדה היסטורית זו, לא מנעה ממנו מלנהל מעט לפני כן את ישיבת הממשלה השבועית - שעסקה בשלל נושאים, בעוד המשפט כלל לא הוזכר בה.

עם סיום הישיבה, פרסם יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי את ההודעה הבאה: "אני מתפלל מעומק לבי להצלחת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומחזק את ידיו. ראש הממשלה מנהיג את מדינת ישראל מול האתגרים הגדולים בביטחון, בכלכלה ובבריאות, ואנו מתייצבים מאחוריו ומאחלים לו שיוכיח את חפותו המלאה".

במקביל, מפלגות הליכוד וכחול לבן סיכמו, כי במסגרת התשובות שעתידות להימסר לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לעתירות שהוגשו בנושא חוקי היסוד הנוגעים להסכם הקואליציוני, הצדדים יפעלו באופן מתואם, זאת לאור העובדה, כי הצדדים רואים חשיבות ביישום ההסכם הקואליציוני שהושג לאחר שלוש מערכות בחירות וגישר על פערים גדולים בין הצדדים.

"הצדדים מתכוונים להבהיר", נמסר, "כי ההסכם מורכב מאיזונים רבים כפי שהם מופיעים בהסכם הקואליציוני, ועל כן הם רואים חשיבות באישור כלל סעיפי החקיקה וההסכם. הצדדים אף ידגישו, כי הם רואים חשיבות מיוחדת בהשארה על כנו של ההסדר בנושא ראש הממשלה החליפי. שתי הסיעות יבקשו מבית המשפט הגבוה לצדק להכריע בענין במהירות האפשרית, ויגישו תגובה מתואמת לבג"ץ בימים הקרובים".

(צילום: עטרה גרמן, סרוגים)

במוקד הישיבה עמדה החלטה על הקמת ועדת שרים לעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו. ועדה זו, כך הוכרע, תשמש מסגרת תיאום עליונה בין כלל הגורמים הממשלתיים העוסקים בטיפול במשבר הקורונה, "על מנת לטייב את פעולותיה של הממשלה בכל הנוגע להשלכות המשבר על התחום הבריאותי, החברתי והכלכלי", לשון ההודעה.

כמו כן, ועדת השרים תרכז את אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל ממשבר הקורונה בהיבטים השונים, ובכלל זה "מתן מענה בסוגיות של תעסוקה, תמיכה כלכלית למגזר העסקי, העצמאים והמגזר השלישי, הסרת חסמים ופעולות נוספות להתמודדות עם המיתון שאליו נקלע המשק הישראלי".

"היערכות לקראת התפרצות חוזרת של נגיף הקורונה, לרבות גיבוש תוכנית להתמודדות עם התפרצות זו, ככל שתהיה", תהיה אף היא אחת ממטרותיה של וועדת השרים החדשה.

בוועדה, מלבד ראש הממשלה נתניהו, יהיו חברים שר הבריאות יולי אדלשטיין (ממלא מקום היו"ר), שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר החוץ גבי אשכנזי, שר החינוך יואב גלנט,שר הכלכלה עמי פרץ, שר המדע יזהר שי, שר העבודה והרווחה איציק שמולי, שר הפנים אריה דרעי, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שרת התחבורה מירי רגב ושר התיירות אסף זמיר.

לוועדת השרים יוזמנו באופן קבוע גם ראש המל"ל, מנכ"לי משרדי הממשלה הרלוונטיים והיועץ המשפטי לממשלה. במקביל, הממשלה אישרה את הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני.

צפו בישיבת הממשלה המתוחה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר