"מלך ישראל"

כך מסקרים בעולם את משפטו של נתניהו

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנפתח אתמול בירושלים, מעורר סקרנות רבה בכלי התקשורת בעולם שסיקרו בהרחבה את המשפט על משמעויותיו השונות (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו עייף לפני פתיחת משפטו (צילום: מתוך עמוד הטוויטר של ישראל כהן)

פתיחת משפטו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אתמול (ראשון), עוררה עניין רב בתקשורת הבינלאומית שסיקרה בהרחבה את הנושא כולל תמונותיו של נתניהו ומתקפתו כנגד מערכת המשפט.

ברשת "סקיי ניוז" הבריטית, הראו את המפגינים מחוץ לאולם בית המשפט המחוזי בירושלים, ואמרו: "הוא ניסה לעשות הכול כדי להימנע מהאירוע הזה, אבל היום זה קרה. האיש שקוראים לו 'מלך ישראל' הגיע לבית המשפט. יום היסטורי למדינה הזו - ראש ממשלה מכהן נאשם בשחיתות".

ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי נכתב בכותרת הידיעה: "משפטו של נתניהו מתחיל, ולוקח את ישראל לארץ לא נודעת". בעיתון צוין, כי "משפטו של ראש הממשלה צפוי להימשך שנה או יותר, כשהעדים הראשונים לא צפויים להעיד בחודשים הקרובים. נתניהו טוען כל העת כי הוא חף מפשע".

בפתח הידיעה נכתב כך: "שלושה ניסיונות של רמטכ"ל פופולרי לגבור עליו בבחירות לא הצליחו להכניע את ראש הממשלה בנימין נתניהו. רוב ברור של מחוקקים ישראלים לא הצליח להגיע להסכמות ביניהם כדי להדיחו. אבל דבר אחד עדיין מאיים לסיים את הקריירה של נתניהו כראש הממשלה הישראלי המכהן זה הזמן הרב ביותר: משפטו באשמת שחיתויות".

"ביום ראשון אחר הצהריים, שעות לאחר ישיבת ממשלתו החדשה, נתניהו עזב את כיסא השלטון בירושלים, נסע נסיעה קצרה לבית משפט במזרח ירושלים והתיישב בכיסא שונה לגמרי: כיסא עץ ששמור לנאשם בפלילים", נכתב ב"ניו יורק טיימס". "פתיחת משפט 'מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו' לקחה את ראש הממשלה ואת המדינה לארץ לא נודעת, לטריטוריה מסוכנת".

העיתון שידוע בשמאלניותו, ציטט בכתבה מומחים ישראלים מהשמאל שטענו כמובן שהתנהלותו של נתניהו פוגעת בדמוקרטיה וכי היא העובדה שאינו פורש מתפקידו למרות כתב האישום היא בעייתית.

ב"גרדיאן" הבריטי כותרת המשנה גרסה כי נתניהו עלול להישלח ליותר מעשור בכלא, אם יורשע בשלושת התיקים הנפרדים. "כשהוא מוחה בהתרסה נגד הניסיונות 'להפילו', לפני שעטה מסכה בכניסה לבית המשפט, נתניהו הגיע לדיון הראשון במשפט השחיתות המתוקשר שלו, שמאיים לשלוח מאחורי סורג ובריח את האיש שהנהיג את ישראל לאורך הזמן הרב ביותר, ולהעמיק עוד יותר את המחלוקת במדינה", נכתב באתר. "בפתח הדיון שארך שעה, אחת השופטות - גם הם במסכות ומאחורי קירות זכוכית - שאלה את נתניהו אם הוא קרא והבין את האישומים בשוחד, מרמה והפרת אמונים. נתניהו ענה: 'כן, כבודה'".

בעיתון הבריטי ציטטו את העיתונאי הישראלי בן כספית שכתב כי תמונתו של נתניהו בבית המשפט תהיה אחת התמונות הנצפות בהיסטוריה והיא תעיב על דמותו כמנהיג חזק.

הצהרת נתניהו לפני המשפט

בעיתון ה"דיילי מייל" הבריטי עסקו בעיקר בהצהרת נתניהו לפני פתח המשפט, שארכה 15 דקות ובה תקף בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, את הפרקליטות ואת התקשורת. הצהובון הבריטי כתב, "ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח בנאום תוכחה זועם נגד ההאשמות 'המגוחכות' בשחיתות, ביום הראשון של משפטו", נכתב באתר.

גם ב-CNN האמריקאי הכותרת הייתה דומה: "נתניהו מתריס עם הגעתו לבית המשפט". ברשת האמריקאית ציינו כי בני גנץ תמך בנתניהו בציוץ וכתב כי יש לו חזקת החפות עד שיורשע.

ב-BBC ניוז, הבריטי לצד הסיקור, גם שולבו שאלות ותשובות. אחת מהן הייתה: איך ראש ממשלה יכול לכהן ולעמוד למשפט בעת ובעונה אחת? התשובה, לפי הרשת הבריטית: "לפי החוק הישראלי, מנהיג שמואשם בפלילים אינו מחויב להתפטר. אבל אין לכך תקדים". בתשובה לשאלה מה משמעות המשפט למדינה?, נכתב שם: "למשפט לא צפויה להיות השפעה על מדיניות הממשלה. נתניהו עדיין צפוי לקדם את תוכניותיו לספח את ההתנחלויות ואת בקעת הירדן בחודשים הקרובים".

גם ברשת פוקס האמריקאית התמקדו בעיקר בנאום נתניהו לפני המשפט, כשהם מציינים כי נתניהו כמעט ולא דיבר במהלך הדיון שארך כשעה ורק הרים את ידו כדי לאשר כי הוא שומע ומבין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר