המאבק על החלת הריבונות

תכנית הסיפוח: ההתנחלויות החרדיות לא יהיו בתוך פלסטין

המפה העדכנית שהציג ממשל טראמפ לישראל, מעוררת זעם במועצת יש"ע, שם טוענים כי מדובר בסכנה. לפחות ביישובים החרדים מרוצים: מעלה עמוס ומיצד לא יהפכו למובלעות ב'פלסטין' (מדיני)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מעלה עמוס, מבט מהאוויר (צילום: באדיבות המצלם)

בלילה בו הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו על עסקת המאה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו מפה.

במפה הראשונית של טראמפ, ציינו 15 יישובים יהודיים ביו"ש שהיו אמורים להפוך למובלעת בתוך שטח פלסטין. בין היישובים: ההתנחלויות החרדיות, מעלה עמוס ומיצד, שבמזרח גוש דן.

יצוין, כי גם לפי המפה, תחילה יחילו ריבונות על כל השטח הישראלי, ורק לאחר מכן, באם הפלסטינים יעמדו בשורה ארוכה של תנאים, יקבלו מדינה.

כעת, במפה העדכנית שהציג ממשל טראמפ לישראל, היישובים החרדים הם חלק משטח ישראל, ולא יהפכו למובלעת בתוך פלסטין העתידית.

ראש צוות ההסדרה, פנחס ורלשטיין, מסביר אחרי המפה הקודמת: מעלה עמוס לא תהיה מובלעת

אך בעוד ביישובים אלו נושמים לרווחה - מועצת יש"ע יוצאת למאבק בתכנית, למרות החלת הריבונות הישראלית על מרבית השטח בו מתגוררים יהודים.

לדברי גורם במועצת יש"ע, "בשבועות האחרונים אנו מזהים שינוי כיון חד וחריג מצידם של האמריקנים. בזמן הצגתה של תוכנית המאה של טראמפ, בטקס חגיגי בוושינגטון, מקורבי טראמפ כי המפה שלהם היא טיוטה בלבד וכי הישראלים יהיו אלה שיסרטטו את מפת הריבונות בפועל פנינו לרה"מ נתניהו, התקיימה פגישה איתו במקום, וגם הוא אישר לנו את דברי הצד האמריקאי. גם הוא טען כי ישראל תהיה זאת שתגבש את מפת הגבולות והאמריקנים יסכימו. בחודש האחרון חל שינוי, הצד האמריקני מבהיר כי המפה שהוצגה לנתניהו בוושינגטון היא המפה האמיתית שממחישה את העמדה האמריקנית וכי אנחנו יכולים להציע שינויים, אך לא שינויים דרמטיים".

בין היתר נפגשו בימים האחרונים עם שורה של חברי כנסת מהימין, אותם ניסו לשכנע להתנגד לתכנית להשאיר יישובים שלמים כמובלעות בתוך פלסטין - מה שעשוי להביא בהמשך לפינויים.

המפה העדכנית של ממשל טראמפ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר