בעקבות ביקורת בג"ץ

מח"ש תפתח מחדש חקירת 'פרש משטרה' שהרביץ לחרדי

"הפרש פרק עלי את זעמו, על כך שלא תפס ילדים חרדים שרדף אחריהם", תיאר בעבר חיים איינהורן את האירוע בו הוכה קשות; כעת, בעקבות ביקורת בבג"ץ, התלונה שהגיש למח"ש תיחקר שוב (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
פרש, בהפגנת חרדים. אילוסטרציה (צילום: Roy Alima/Flash90)

המחלקה לחקירות שוטרים נאלצת כעת (רביעי) לפתוח מחדש תלונה על אלימות שוטר נגד חרדי, ולחקור אותו מחדש. כך נודע ל'כיכר השבת'.

מהלך חריג זה, אותו חשף כתב 'כאן' אמוץ שפירא, מתרחש בעקבות ביקורת שהשמיעו שופטי בית המשפט העליון על התנהלות מח"ש בפרשה, בעת שדנו בעתירתו של החרדי המוכה, שהוגשה באמצעות הוועד הציבורי נגד עינויים.

מדובר בתלונה שהגיש חיים איינהורן על כך שפרש משטרתי היכה אותו ללא סיבה, לפני כשלוש שנים וחצי, בעת שצעד באחד הרחובות בשכונת זכרון משה בירושלים.

באותה עת רדפו שני פרשים אחרי כמה ילדים שהפגינו נגד "גיוס בנות", ובשלב מסוים הגיעו אליו ואחד מהם היכה אותו. "הוא פרק עלי את זעמו, על כך שלא תפס את אלו שרדף אחריהם", תיאר איינהורן.

בזמנו, תלונה שהגיש למח"ש בפרשה נסגרה די מהר, למרות שהמתלונן הצביע על מצלמות שהיו במקום והיו יכולות להוכיח את שאירע. כמו כן, הפרש השני שהיה נוכח במקום, כלל לא נחקר.

איינהורן, בראיון ל'כיכר השבת'. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"סגירת מח"ש את התלונה, והיחס המשפיל לו זכיתי, היו המכה השנייה שקיבלתי" - אמר איינהורן ל'כיכר השבת' - "והיא היתה כואבת יותר". בהמשך, ערר שהגיש לפרקליטות המדינה, נדחה.

בסופו של דבר פנה איינהורן לוועד נגד עינויים, שעתר לבג"ץ כדי שיורה על פתיחה בחקירת האירוע. כעת כאמור, בעקבות ההליך ודברי ביקורת שהשמיע השופט ניל הנדל ש"לא חקרו כפי שצריך", החליטה הפרקליטות לדון בכך מחדש ולהורות למח"ש לחקור את התלונה שוב.

עו"ד נעה לוי מהוועד נגד עינויים אומרת ל'כיכר השבת': "מח"ש לא אספה את הראיות, אף שמסרתי לה את כולן. לנוכח האווירה הנוכחית של אלימות המשטרה, והתנהלות מח"ש הסוגרת תיקי אלימות שוטרים, יש משמעות להליך הזה, שאומר: מח"ש, את רשות חוקרת - אז תחקרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר