יוזם המהלך מדבר

"כמו שלא באים למסעדה בלי כשרות, כך יהיה גם למספרה"

מהלך שיזם אברך במודיעין עילית, הוחל בימים אלו על עיר התורה והחסידות: "לפני תספורת, יש לוודא שיש תעודת כשרות במספרה", נקבע במודעות הנתלות במספרות - לצד מכתב מרבני העיר (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
מספרה בבני ברק. אילוסטרציה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

מערכת הכשרות למספרות יוצאת לדרך - כך מבשרות מודעות שנתלו בבני ברק. לצד מכתב מרבני העיר הגרש"צ רוזנבלט והגרי"א לנדא, נמסר: "לפני תספורת, יש לוודא שיש תעודת כשרות במספרה".

ל'כיכר השבת' נודע, כי המהלך הייחודי שהחל בעיר מודיעין עילית, הוחל השבוע באופן רשמי גם על עיר התורה והחסידות, כאשר מעתה נדרשים התושבים המעוניינים להסתפר, לעשות זאת רק במספרה שזכתה לחותמת כשרות מהרבנים.

האברך עומד מאחורי המיזם, מתאר בשיחה ל'כיכר השבת': "הכל התחיל ביום שישי בחודש אדר תשע"ט, כאשר נכנסתי לתומי למספרה בעיר מודיעין עילית; הספר הקבוע שלי הכניס ספר נוסף צעיר, והנה ראיתי בחור ישיבה היושב ומסתפר אצל הספר החדש והוא מספר אותו בתער במקום האסור".

"נחרדתי, וגערתי בספר, אך ההוא ענה לי בזלזול: אל תתערב. כששאלתי את הבחור כיצד הוא מאפשר לספר לספר אותו בתער, ענה לי 'הייתי בלי משקפיים ולא ראיתי מה הוא עושה לי...'".

וההמשך כמו התבקש מאליו, לדבריו: "סיפרתי זאת לחברי, שענה לי שידוע שיש ספרים בעיר המספרים בתער. אז כדי להציל אנשים מאיסור, פרסמתי בכל העיר מכתב תחת הכותר 'זהירות דאורייתא', והוא עורר הדים רבים וגרר תגובות זעזוע מהציבור. מיד בשבוע שלאחר מכן, פנינו למרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר ולרבני העיר, כדי שיבדקו את המצב, והתברר שספרים רבים נכשלים ומכשילים בלא דעת באיסורים, וגם הציבור לא יודע את פרטי הדינים ולא את חומרת האיסור".

ואכן רבני העיר פנו לרב אברהם עדס, שהוא מומחה לנושא זה, והזמינו אותו לכנס עבור הספרים, שנערך בלשכת הרב קסלר, שם הם למדו את פרטי הדינים. בהמשך, הספרים אף ישבו עם הגאון רבי אפרים רוטשילד, האחראי על הכשרות במודיעין עילית, וכל ספר בפני עצמו שמעו את כללי הכשרות, ו"ברוך ה' בערב פסח כל ספר שקיבל על עצמו לספר על פי כללי ההלכה וחתם על כך, קיבל תעודת כשרות".

רבני בני ברק בסיור בחנויות בעיר. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בעקבות מודיעין עילית, התעוררה כאמור גם בני ברק: לאחר חג הפסח נערך כינוס לספרים עם רבני העיר, פורסם פסק דין בענין וחולקו עשרות אלפי עלונים, פליירים ומודעות רחוב כדי להכניס למודעות של הציבור את חומר האיסור, וליצור כך דרישה לכשרות - מה שעכשיו, עם תום ספירת העומר וערב חג השבועות, הבשיל למערכת כשרות של ממש.

יצוין, כי מעבר לעיר זו, הנושא צובר לאחרונה תאוצה, ומכל רחבי הארץ הגיעו פניות לכשרות שכזו, כשבין היתר ניתן למנות את ירושלים, ביתר עילית ורכסים. יזמי המהלך יודעים לספר כי גם מלייקווד הרחוקה הגיעו פניות לכשרות שכזו.

"השאיפה היא", מסכם האברך הנמרץ, החפץ משום מה בעילום שמו, "שהציבור יידע וייחשף הן לפרטי ההלכות בנושא, והן לחומרת העוון - מדובר במאות לאוין דאורייתא בכל תספורת - ותהיה מודעות להלכות, ושימת לב למעשי הספר בזמן התספורת".

לדבריו, "אנחנו שואפים שהציבור ידרוש כשרות במספרות, ויהיה ברור לכל אחד, שכשם שלא ייכנס למסעדה או לחנות מזון אחרת שאינה נושאת תעודת כשרות, כך לא ייכנס למספרה ללא תעודת כשרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר