זה בידיים שלנו

מודאג מהתפרצות נוספת // מני גירא שוורץ

אם הקהילות לא ינהגו נכון בחג השבועות, לא יקפידו על הוראות משרד הבריאות, בתוך שבועיים אנחנו עלולים להגיע למצב של מאה נדבקים ביום, רק בירושלים • המספרים (מאמר)

מני גירא שוורץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך שבועיים בלבד, כשאפשר כבר להצביע על התאריך - ב 12 בחודש - סביר מאוד שנהיה בירושלים במצב של 100 נדבקים בכל שלושה ימים! זה נתון שאפשר כבר עכשיו לראות מתממש. בתפילה שלא כמובן.

חג השבועות הוא אירוע מבחן משמעותי. עבודה של חודשיים צלחה: המודעות לקורונה - קיימת בקרב הציבור. והשאלה הגדולה תהיה מידת ההיענות בשטח, לשמירה על הכללים.

בקהילות המסודרות, נערכים נכון, אבל מה יקרה במקומות בהם התפיסה ש "הקורונה מאחורינו" קנתה שביתה ואין הנהגה מספיק חזקה של גבאי או רב מקומי - למשל לאכיפת חבישת מסיכות בתוך מקומות סגורים?

אני - מודאג מזה.

ראיתי אמש שטיבלאך שנפתחו למניינים, עשרות יוצאים ונכנסים ללא מסיכות, ללא מרחק - ונחרדתי.

יש בעיה אמיתית כרגע במודעות: בהגדרה, אין באמת מגיפה כרגע בישראל - מספר החולים מועט, וברוך ה' אף אחד מהחולים לא התברר בשבועות האחרונים כ'מפיץ על' - כך שהבנה זו מביאה לכך שבחלק מהמקומות התקבלה תחושה שלא רק המגיפה עברה, גם הנגיף נבלם לגמרי. וזו טעות. קשה.

בעקבותיה, כבר עכשיו, חלק מאיתנו לא שומרים על הכללים. והבעיה הכפולה, שברוב המקרים, אכן אף אחד לא יידבק, כי פשוט לא נכח שם חולה. אבל זה משחק מסוכן מידי מכדי לחפף.

למעשה חשוב לומר לכל אדם שמתכוון להשתתף בתפילה המונית בחג הבא עלינו לטובה - זה כמו לוטו:
אין כמעט חולים, אבל מספיק שני מקרים ספציפיים של חולים שכן ישתתפו בתפילה במקום סגור, כשסביבם ריכוז גבוה של קהל שלא שומר על הכללים - כדי שעשרות ייכנסו ל'סרט' הלא-נחמד הזה של הידבקות בקורונה.

מקווה, מתפלל ומייחל שבזכות התורה הכל יעבור בשלום, אין ספק גם שכושר ההדבקה של הנגיף בירידה כשמזג האוויר חם.

אך בשבוע האחרון מזג האוויר התקרר, בירושלים ובצפון נהיה לעיתים ממש קריר. גם לכן, ממליץ מאוד לשמור על ה 2 מטר והמסיכות בתוך בתי הכנסת. לידיעתכם: מקומות סגורים עם מזגן, מהווים כר נוח יותר לוירוס להדביק ולהתפשט.

שנזכה לחוג בקרוב בבניין בית המקדש וקבלת התורה באהבה, במהרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר