הורים ובתם חלו בנגיף

חשש בפתח תקווה: ה"מדרשה" נסגרה בגלל חולה 'קורונה'

אישה בפתח תקווה שחלתה בנגיף, כפי הנראה הדביקה את בעלה - הלומד ב'מדרשה' בעיר, וכן את בתה - הלומדת ב'וולף' בבני ברק. המדרשה נסגרה ובמרכז העיר חוששים מהתפרצות הנגיף (בארץ)

המדרשה ברחוב רוטשילד (צילום: גוגל מפות)

חשש במרכז העיר פתח תקווה מהתפרצות מחודשת של נגיף ה'קורונה' בשל משפחה - הורים ובת, שחלו בנגיף ובעקבותיהם נבדקו מספר אנשים נוספים - מחשש כי נדבקו בנגיף. עשרות ילדים נכנסו לבידוד וכך גם באי ה'מדרשה' ותלמידות בסמינר 'וולף' בבני ברק.

בערב חג השבועות נבדק אחד מבאי ה'המדרשה' ברחוב רוטשילד בעיר והתגלה כחולה בנגיף, זאת לאחר שאשתו, נמצאה חיובית לנגיף יום קודם לכן. בעקבותיו, נסגרה המדרשה עד להודעה חדשה.

הרב שנדבק בנגיף, התפלל לפני קצת יותר משבוע תפילת מנחה עם תלמידי כיתות ז' וח' בחיידר 'ברכת יעקב' במרכז העיר, ובעקבות כך, מפקח משרד החינוך הורה כי כל התלמידים שהשתתפו בתפילה - כ-20 במספר, יחד עם הרבנים, ייכנסו לבידוד עד ליום רביעי - שבועיים מאז התפילה המשותפת.

במקביל, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בתו של הרב - תלמידת סמינר 'וולף' בבני ברק הלומדת במגמת תכנות מחשבים, נדבקה גם היא בנגיף ובעקבות כך, כארבעים חברותיה לכיתה נכנסו לבידוד, וייבדקו לקורונה מחשש שנדבקו אף הן.

בין הבנות ישנן כלות, וכחלק מההשתתפות בשמחתן באו במגע קרוב ביותר עם הנערה החולה - כמובן טרם ידעו שהיא כזו - וכעת דאגתן רבה. אחת מהן באה בברית האירוסין לאחרונה, והשניה עומדת זמן קצר לפני חתונתה.

זאת ועוד, שניים מבאי ה'מדרשה' בה שהה חולה הקורונה, החלו לפתח תסמינים של הנגיף ומיהרו להיבדק מחשש שנדבקו גם כן וכעת הם ממתינים לתשובת המעבדה. במידה ויתגלה כי חלילה הם נדבקו, הרי שעוד עשרות צפויים להיכנס לבידוד.

אמש, כאמור, מיד עם היוודע דבר הידבקותו של אחד מלומדי המדרשה, נמסר על סגירת המקום. ב"הודעה חשובה" לכל באי בית המדרש נאמר כי "לצערינו אחד מבין החבורה מלומדי בית המדרש שליט"א חלה בקורונה, הוא שהה בבית המדרש בשבוע שעבר: ביום ראשון א' סיון, ביום שני ב' סיון, ביום שלישי ג' סיון. בית המדרש סגור עד להודעה חדשה".

ראש העיר רמי גרינברג פרסם מספר הודעות בעניין בקבוצות וואטסאפ מקומיות, ובהן ביקש מהציבור: "אתם מכירים את החברים שלומדים במדרשיה, אתם גם יודעים איפה הם מתפללים בשבתות ואולי אפילו באמצע שבוע ועל כן מתבקשים להעביר הודעה למקומות אלו שרצוי שבאופן עצמאי יסגרו לשבוע הקרוב בכדי לראות שאין התפשטות של הנגיף".

בהמשך, עדכן ראש העיר כי "לאחר בדיקות שערכתי מבקש לעדכן את הציבור ומבקש שמכאן תפיצו לכל מי שצריך לאור החשיבות וככה נמנע הדבקה נוספת: החולה המאומת מהמדרשייה כבר ביום שלישי שעבר הוא ואשתו הרגישו לא טוב ואכן אובחנו כחולים. לדבריו הוא היה אכן במדרשייה, בנוסף בתפילה בת"ת ברכת אמת (ברכת יעקב) ברחוב הרצל כפי שצויין קודם לכן ובנוסף התפלל בבית כנסת זכר חיים ברחוב חפץ חיים פינת אחד העם. כמו כן בשבת שעברה התפלל בבית כנסת התמנים ברחוב וינצקי פינת רחוב סביון.

"שני תושבים נוספים שהיו במדרשייה יחד עם חולה הקורונה חשו שלא בטוב עשו בדיקות ולטענתם טרם קבלו תשובות. אחד מהם הסביר שהוא היה רק במדרשיה וכן התפלל ביחידות בעזרת נשים בישיבת לומז'ה ברחוב הרצל - לדבריו לא היה שם במגע עם אנשים. התושב הנוסף מהמדרשייה שלא הרגיש טוב וטרם קיבל את התוצאה לדבריו, לטענתו הוא מתפלל רק במדרשיה באמצע השבוע ובסופי שבוע.

"אציין שזה פרטים לאחר שיחות איתם ובהסתמך על מה שאמרו מיוזמתם. כל מי שהיה במקומות אלה נא לשים לב. העירייה תבצע מחר בקרה ותפעל בהתאם לצורך למנוע הדבקה נוספת. בנוסף התלמידים מברכת אמת (ברכת יעקב) שצרכים להיות בבידוד כפי שצויין קודם לכן, אז חשוב להדגיש שגם האחים והאחיות שלהם לא יכולים ללכת מחר למוסדות חינוך. חשוב להקפיד על כך. נא להפיץ ולפעול בהתאם".

בתוך כך ב'ידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי בסיור רנדומלי בפתח תקווה, נראו מאות תלמידים בשכונת אם המושבות יוצאים מבתי ספר בשכונה כשחלקם כלל לא עוטים מסכות.

מלשכת דובר עיריית פ"ת נמסר: "כפי שמוכיחים מדדי התחלואה הנמוכים לעיר, הרשות נוקטת בכל הכלים העומדים לרשותה כדי להבטיח את בריאות התושבים בתוך המשבר. לצד פעולות ההסברה, מתבצעת אכיפה מאסיבית בכל רחבי העיר ורק לשם כך גוייסו בשבועות האחרונים למעלה מ-30 פקחים עירוניים. לצד חידוד הנהלים בבתי הספר, הרשות תמשיך בתגבור האכיפה וההסברה בנושא מתוך הכרח לשמור על הוראות השעה וכן משום שבריאות התושבים נמצאת בראש סדר החשיבות העירוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר