תכנית טראמפ

סיפוח? מדינות ערב תומכות, המתנחלים מתנגדים

התכנית להחלת הריבונות הישראלית על היישובים היהודים, לצד הקמת מדינה פלסטינית: בעוד מדינות ערב תומכות ב'עסקת המאה', הימין ומועצת יש"ע בקמפיין התנגדות (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות ימינה)

מועצת יש"ע ומפלגת ימינה יצאו היום (שני) בהכרזות משותפות אחרי השתתפות ראשי המועצות בישיבת הסיעה בכנסת, נגד עסקת המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

ח"כ נפתלי בנט הסביר כי "החלת ריבונות ישראלית על שטחי ארץ ישראל היא מעשה היסטורי. אך הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ארצנו היא אסון קיומי".

"איננו מכירים עדיין את פרטי התכנית והמפה - האם זה ריבונות או פלסטין. אנחנו פועלים להשפיע ולהביא להחלת ריבונות טובה, כזו שנוכל לתמוך בה בכל כוחנו. ברגע שהמפה והתכנית יתגבשו סופית, נקבל החלטה".

יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני אמר, "אנחנו נמצאים בנקודת זמן חשובה מאוד לא רק להתיישבות אלא לכל מדינת ישראל. אני, כראש מועצה שיש לו הרבה מה להפסיד, אומר לא תודה לתוכנית טראמפ ולמדינה פלסטינית וכן לריבונות. יש לנו אחריות ציבורית לא רק ברמה שלנו, אלא על כל מדינת ישראל. לכן באנו לכאן, להציג את הסיכונים ולומר לא ניתן להקים מדינת טרור בלב מדינת ישראל".

בתוך כך, שר החוץ הפלסטיני ריאד על מלכי נשאל בראיון לרדיו קול פלסטין על חשיפת 'ישראל היום' כי מדינות ערב תומכות בתכנית, למרות החלת הריבונות הישראלית על היישובים היהודים ביו"ש.

הוא ענה: "פנינו באמצעים רשמיים ולא רשמיים כדי לקבל תשובות והבהרות בעניין ועד עתה לא קיבלנו תגובה או הכחשה חד משמעית לפרסומים הללו".

למרות זאת, שר החוץ של איחוד האמירויות כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "המשך הדיבור הישראלי על סיפוח אדמות פלשתיניות חייב להיפסק. כל מהלך ישראלי חד-צדדי יהווה נסיגה רצינית מתהליך השלום, יערער את ההגדרה העצמית הפלסטינית ויהווה דחייה של הקונצנזוס הבינלאומי והערבי כלפי יציבות ושלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר