פרסום ראשון

כעס בישיבות ובכוללים: "המדינה מאזינה לקווים הפנימיים"

משרד החינוך לא מסתפק בקיצוץ תקציבי דרסטי שהוחל על ישיבות וכוללים רבים - לטענת מנהליהם - אלא מאזין לרבנים בקווים הפנימיים, ומנהל מעקב מופרך אחר מספר השיעורים וזמניהם (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הקשבה לשיעור תורני בטלפון. אילוסטרציה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: כעס רב בקרב מנהלי ישיבות וראשי כוללים ברחבי הארץ, לאחר שמשרד החינוך הקשיח לדבריהם את הנהלים בכל מה שקשור לתקצוב האברכים ותלמידי הישיבות, ואף החל לבצע ביקורות במוסדות שונים בעיצומם של ימי הקורונה באמצעות... האזנות לתכני השיעורים שנמסרים דרך הטלפון.

הכל החל, כך נודע ל'כיכר השבת', כאשר במשרד החינוך הציעו למנהלים שתי אפשרויות לחזרה ללימודים: הראשונה 'למידה מרחוק' באמצעות מערכת טלפונית, ולאחר ההקלות של הממשלה התאפשר גם הלימוד בתוך היכלי הישיבות והכוללים ב'מתווה הקפסולות' המפורסם שנחשף ב'כיכר השבת'.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר אחד המנהלים, כי במכתב ששוגר לכל עמיתיו מהישיבות והכוללים, דרש מהם משרד החינוך לדווח מראש את סדרי השיעורים, כולל השעות והימים בהם הם יימסרו ועל ידי איזה מגיד שיעור, זאת כתנאי להמשך התקצוב.

לדבריו, הדרישה במשרד החינוך ממנהלי הישיבות היא לעשרה שיעורים בשבוע, במשך 60 דקות כל שיעור, ומהכוללים שני שיעורים בשבוע - מה שגרם לכך שאמש (שני) חייגו פקחים מטעם המשרד למנהלי המוסדות וביקשו מהם את מספרי קווי הטלפון הפנימיים על מנת להאזין לתכני הלימוד ולפקח עליהם מרחוק.

שיחה לתלמידי 'באר התורה' באמצעות הטלפון (ארכיון 'כיכר השבת')

"כיצד יתכן שמשרד החינוך מרשה לעצמו להאזין לתכנים של 'חדרי הוועידה' בכוללים ובישיבות?", תוהה בזעם מנהל מוסד נוסף. "מדוע המשרד מחמיר דווקא עם עולם התורה ודורש לעמוד בתקופה כל כך מורכבת בתנאים קשים והזויים?".

הוא מוסיף ומדגיש: "על מורים סתם לא מתבצעת כל אכיפה, ושכרם משולם כרגיל לאורך כל תקופת הקורונה, בעוד תקציבם של האברכים והבחורים קוצץ ב-50% ביחס לסכום שניתן על ידי המדינה באותה תקופה בשנה שעברה".

"התחושה של האברכים וראשי הכוללים", מסכמים כמה וכמה מנהלים, "היא שלא רק שאין התחשבות במצב המורכב, בו ישנם אברכים החוששים עדיין לחזור להיכלי התורה בשל הפחד מהנגיף, אלא ניכרת לטעמם התנכלות של ממש מצד משרד החינוך".

יצוין, כי פניית 'כיכר השבת' למשרד החינוך, בבקשה לתגובה לטענות הקשות, טרם נענתה. כשזו תגיע, היא כמובן תתפרסם.

הנהלים החדשים, "ההזויים"
טבלת השיעורים שיש למלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר