רה"י יקים קהילה חדשה ומתחרה?

האדמו"ר מסאטמר הורה: תתקשרו לפטר את ראש הישיבה

דרמה בחסידות סאטמר, על פי החלטת האדמו"ר, התקשר המנכ"ל לראש הישיבה של החסידות בב"ב והודיע לו על סיום תפקידו בישיבה • זאת בשל הסכסוך המר בין אנשי רה"י להנהלת המוסדות (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ראש ישיבת סאטמר הגרח"צ מייזליש והאדמו"ר מסטאמר (צילום: דוד זר וSOS)

צעד מרחיק לכת: דרמה בשעות האחרונות (שני), בחצר חסידות סאטמר (מהר"א,) לאחר שראש הישיבה הגאון רבי חיים צבי מייזליש, ומי שעמד בראשות הקהילה בבני ברק, פוטר מתפקידו, זאת במסגרת הסכסוך והמאבק בין אנשיו של ראש הישיבה, לבין אנשי הנהלת המוסדות.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשעות האחרונות קיבל ראש הישיבה טלפון מארה"ב, וכי על הקו היה לא פחות מאשר מנכ"ל מוסדות סאטמר בשכונת קרית יואל שבארה"ב הנגיד רבי מאיר הירש, שהודיע לראש הישיבה כי בהוראת האדמו"ר עליו להפסיק מידית לכהן בתפקיד ראש הישיבה.

הצעד החריף והמפתיע, מתרחש יומיים בלבד לאחר מעשי האלימות הקשים שהתרחשו בחג השבועות, בעיצומה של תפילת שחרית, כאשר במהלכה פרצה מהומה גדולה שהופסקה רק לאחר שמשטרה הוזעקה למקום ועצרה שניים מהמתפללים.

כזכור, המאבק מתנהל מזה כשלש שנים והוא החל לאחר פטירת הגר"א כץ שעמד בראש הקהילה במשך שנים רבות, אז מונה הגאון רבי חיים צבי מייזליש לעמוד בראשות הקהילה, אך בשל עניינים שבמחלוקת היחסים בין אנשיו לבין מנהלי המוסדות ידעו עליות ומורדות, ואף מעשי אלימות בלתי פוסקים מצד כל הצדדים.

לפני כמה חודשים אף נעשו ניסיונות לשכן שלום בין הצדדים, ניסיונות שכללו גם את נסיעתו של ראש הישיבה לארה"ב, לצורך התייעצויות עם אנשי ביתו של האדמו"ר.

בחודש תמוז האחרון מינה האדמו"ר את 'וועד השלום', אנשים שהיו אמורים לשכן שלום בין הצדדים, אך למרות נסיונותיהם והמאמצים הרבים, המשא ומתן קרס והצדדים החלו שוב במלחמה האחד כנגד השני.

כאמור בשעות האחרונות פוטר ראש הישיבה, וכעת מתחיל עידן חדש בשיכון סאטמר בבני ברק, כאשר נותר לראות האם ראש הישיבה אכן יעזוב את תפקידו ויקים קהילה חדשה, יחד עם אנשיו, או שימשיך בהנהגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר