פרסום ראשון

השר יועז הנדל: מחויב למנוע את ההסתה נגד החרדים

שר התקשורת, יועז הנדל, התייחס להסתה כנגד הציבור החרדי בכלי התקשורת, בצל הקורונה, והצהיר: "אני מחויב לעשות כל שאוכל כדי למנוע הסתה נגד הציבור החרדי" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יועז הנדל (צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90)

שר התקשורת, יועז הנדל, התייחס להסתה כנגד הציבור החרדי בכלי התקשורת, סביב מגיפת הקורונה, והצהיר: "אני מחויב לעשות כל שאוכל כדי למנוע הסתה נגד הציבור החרדי".

ח"כ משה אבוטבול שיגר אמר מכתב לשר הנדל בבקשה לעצור את ההסתה כנגד החרים, במכתבו ציין: "נגד אף ציבור לא היו מעיזים לומר דברים כאלו זה התחיל באיש תקשורת בכיר שדרש בשידור חי להחזיר את כל החרדים לגטאות.".

אבוטבול הביא דוגמאות נוספות: "זה המשיך באשת תקשורת בכירה שהאשימה את כלל הציבור החרדי בזריקת אבנים על שוטרים בבר אילן, וכן טענה שללא החרדים ובתי אבות אין כלל קורונה. ושלשום בכתבה על התפרצות הקורונה בתיכון חילוני כשברקע כמובן תמונת ילדים חרדים שלא קשורים לכתבה".

"אני קורא לך להעמיד ולסמן כיעד אישי את המאבק בהסתה כלפי הציבור החרדי בתקשורת, עם מדיניות של אפס סובלנות להסתה והכללה כלפי כל ציבור בישראל, ובפרט כנגד הציבור החרדי. חופש הביטוי כן. חופש השיסוי ממש לא", ביקש ח"כ אבוטבול.

במכתב תשובה, כתב השר יועז הנדל: "בתקופה האחרונה ידענו התבטאויות קשות וטונים צורמים כלפי לא מעט אוכלוסיות בחברה הישראלית. גם במהלך מערכות הבחירות האחרונות וגם במהלך התפשטות מגפת הקורונה, התלהטו הרוחות ונאמרו מלים שמוטב אילו לא היו נאמרות".

לדבריו: "אני רואה שליחות אישית בהרגעת שיח השנאה, בהורדת רף הקיצוניות ובהמרת השיח המתלהם בשיח מכובד, ענייני ומחבר. שיח כזה צריך להתחיל קודם כל אצלנו, שליחי הציבור".

"כעת", סיים שר התקשורת בהצהרה ברורה: "בתפקידי כשר התקשורת, אני מחויב לעשות כל שאוכל כדי למנוע הסתה נגד הציבור החרדי, הציבור הערבי וכל קבוצת מיעוט אחרת. אף קבוצה או קהילה בציבוריות הישראלית אינה צריכה לסבול משיח מתלהם או מדעות קדומות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר