פיצוי בלבד

גזר דין: חרדי שפגע בקטינים לא ירצה עונש מאסר בפועל

חרדי שהודה כי תקף קטינים חרדים במספר מקרים, לא ירצה עונש מאסר אלא ישלם פיצוי כספי בלבד לקרבנות, לאחר שהחל בהצלחה טיפול שיקומי, ומתוך מטרה לשקמו (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט פסק באחרונה, תחת צו איסור פרסום על הפרטים המזהים, כי חרדי שהודה בתקיפה ילדים קטנים לא ירצה עונש מאסר בפועל.

הסיפור מתחיל מספר שנים אחורה, אז הוגש כתב אישום נגד חרדי שפגע במספר ילדים חרדים קטנים. הוא הודה, והביע את רצונו לעבור הליך טיפולי משמעותי.

בהמשך, תיקנה הפרקליטות את כתב האישום, ומחקה חלק מהעבירות אותם הכחיש הנאשם. בפרקליטות ביקשו עונש של מאסר בפועל.

מנגד, במשרד של עו"ד נדב גדליהו ועו"ד שמואל הורביץ שייצגו את החשוד טענו כי יש לאפשר לנאשם למצות את ההליך הטיפולי תוך הפניות לפסיקה מנחה בעניין.

למרות הערכת מסוכנות גבוהה ובקשות הפרקליטות לגזירת עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל - הרי שבית המשפט ביקש להטיל על הנאשם עבודות שירות.

אך הממונה על השירות לא מצא לנכון לאשר אותו, ולכן החליט בית המשפט כי בשל הרצון לשקם את החרדי התוקף, להטיל עליו קנס כספי בלבד ומאסר על תנאי.

בית המשפט גזר על הנאשם צו מבחן לשנתיים, מאסר על-תנאי למשך שנתיים, קנס 5,000 ש"ח (כספי ההפקדה בהליכי מעצר) ופיצוי בסך 7,500 ש"ח לכל מתלונן.

במצב זה, הלקוח יוכל להתחיל לעבוד תוך המשך ההליך הטיפולי בשנתיים הקרובות, באופן שיוכל להשתלב בצורה מועילה בחברה הישראלית עם יכולת להתמודד בהצלחה עם מחלתו שגרמה לו לבצע את התקיפות האכזריות בילדים.

ילדה הודפת גבר שניסה להיכנס לביתה. ארכיון (מצלמות אבטחה)

עו"ד נדב גדליהו ועו"ד שמואל הורביץ מוסרים בתגובה ל'כיכר השבת: "אנו שמחים על גזר הדין שניתן לצעיר החרדי. על אף שהוא הורשע במעשים חמורים של פגיעה בקטינים, הרי שבית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו שהמדובר בהליך שהמוקד שלו הוא טיפולי. הצעדנו, יחד עם בית המשפט, את הצעיר בשביל הטיפולי במשך קרוב לשלוש שנים, ובית המשפט אימץ את בקשתו לעונש צופה פני עתיד, תוך פיצוי כספי נכבד למתלוננים שנפגעו".

"בסופו של יום לא נגזר על הצעיר עונש של מאסר, על אף המעשים החמורים, והוא שב לחיק הקהילה כשהוא מטופל היטב. אנחנו שמחים גם בהיבט הכללי שבית המשפט אימץ את עמדת המשרד העקרונית לגבי עבירות אלו - המדובר במחלה שיש לחתור לרפא אותה על-ידי טיפול".

"זאת אומרת, עבריינים אלו, הם בעצם חולים במחלה של סטייה זו או אחרת - ועדיף לנו כחברה שהם יעברו הליך טיפולי-שיקומי כדי למנוע פגיעות נוספות. אפשרות זו עדיפה מאשר שירצו עונש מאסר כזה או אחר, וישובו לחברה כשהם תחת הסיכון של ביצוע עבירות נוספות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר