פרסום ראשון

מנהלי תלמודי התורה נגד התוכנית לקיצור החופש הגדול

עשרות מנהלי תלמודי התורה הגדולים מכל רחבי הארץ פנו לשר החינוך יואב גלנט וסגן השר מאיר פרוש נגד הארכת שנת הלימודים על חשבון החופש הגדול בעקבות הקורונה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: עם יציאת מדינת ישראל ממשבר הקורונה והחזרה לשגרה במוסדות החינוך הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט על תוכנית "בית הספר של החופש הגדול" להארכת שנת הלימודים על חשבון החופש הגדול, וזאת על מנת שיוכלו התלמידים להשלים את הלימודים שהחסירו בימי הקורונה.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי גורמים חרדים רבים פנו למשרד החינוך בטענה שתוכנית זאת לא הותאמה למגזר החרדי כלל ועיקר.

הבוקר (רביעי) פנו עשרות מנהלי תלמודי התורה הגדולים מכל רחבי הארץ המאוגדים ב"פורום מוסדות חינוך" לשר החינוך יואב גלנט וסגן השר מאיר פרוש לקיים פגישה דחופה בעניין הארכת שנת הלימודים כאשר תוכנית זו לא הותאמה כלל למגזר החרדי כאשר לטענתם בכוונת המשרד להכניס זכיינים וגופים כלכליים זרים לפעול בתוך מוסדותיהם, דבר אליו הם מתנגדים בכל תוקף.

במכתבם כתבו המנהלים כי "מוסדות החינוך במגזר החרדי, בשונה מהמגזר הכללי. פועלים בניהול עצמי ומתוקצבים ישירות מול משרד החינוך ולא באמצעות הרשויות המקומיות. משכך הפעלת מסגרות אחרות, כגון צהרונים וקיטנות באמצעות הרשויות המקומיות, הינם כניסת גופים זרים אל תוך מוסדותנו. בניגוד לנוהג וההבנה המקובלים מזה שנים רבות".

לדבריהם, "פעילויות הצהרונים קייטנות ובית הספר של החופש הגדול במגזר החרדי, עוברות צינורות רבים עד להפעלתם בפועל במוסדות. משרד החינוך מתקצב את הרשויות המקומיות ואלו מעבירות את התקציב לחברה למשק וכלכלה. והחברה למשק וכלכלה מעבירה את התקציב לזכיינים שלעיתים אף הם מפעילים זכייני משנה. צינורות אלו של כלל הגופים גובים תקרות ואחוזים נכבדים מהתקציב, כך שלילד בגן ובבית הספר מגיע תקציב נמוך יחסית לסכום אותו משלם משרד החינוך".

עוד הם כותבים כי "אנו כמנהלי מוסדות נדרשים להניח את מפתחות מוסדותנו בתום הלימודים בשעות הבוקר ולתת לזכיין חיצוני שאין אנו מכירים ואו סומכים עליו כלל, להכנס למוסד ולעשות ככל העולה על רוחו".

"פעילות זו של הזכיינים, מתבצעת ללא שיפוי המוסדות בהוצאות חשמל, מים, שכירות, תחזוקה, ניקיון ציוד וציוד מתכלה. כאשר כלל הוצאות אלו נופלות על כתפי המוסדות הכורעים גם בשגרה תחת הנטל הכבד של החזקת המוסדות.

"בריא לכל בר דעת כי הפעלת בית הספר של החופש הגדול ע"י המוסדות עצמם, כשתקופה זו מהווה המשך ישיר לשנת הלימודים, תוך פעילות חווייתית המותאמת לימי חופשה, ע"י הצוות החינוכי המכיר והמוכר וע"י ההנהלה המבינה את הצרכים המותאמים לכל מסגרת ולכל כיתה הם הדבר הנכון וההגיוני לעשות. הכנסת גורם חיצוני, מהווה שידוד מערכות כלפי התלמידים והצוות, בסדרי הלימוד ובהכרות האישית של כל תלמיד וצרכיו.

"מה עוד שאת רשיונות המוסד, אישורי הבטיחות והבריאות וכלל ההתחייבויות מול משרד החינוך, מבצעים המוסדות תוך שאין להם כל פיקוח או אחריות לתוכניות חיצוניות אלו".

לסיום הם כותבים כי "צר לנו כי משרד החינוך המכיר ומוקיר את פעילותנו הברוכה בשעות הבוקר, מונע מאתנו להפעיל את מסגרות הצהרונים וכעת גם את מסגרות "בית הספר של החופש הגדול".

על המכתב חתמו כל מנהלי תלמודי התורה הבכירים מרחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר