התפרצות הקורונה

בתום הערכת מצב הוחלט: בתי הספר לא ייסגרו

למרות ההתפשטות המחודשת של הנגיף, בעיקר בבתי הספר, הוחלט בתום הערכת מצב אצל ראש הממשלה כי אלו לא ייסגרו • ארגוני המורים והמנהלים דורשים למידה מרחוק (ארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בניגוד להמלצת שר הבריאות יולי אדלשטיין ובהתאם להמלצת שר החינוך יואב גלנט, סוכם הערב (שלישי) בתום הערכת מצב אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בתי הספר לא ייסגרו בשלב זה.

ראש הממשלה ביקש נתונים נוספים וביקש לבדוק כיצד ניתן לחזק את ההגנה והמיגון על התלמידים מפני הדבקה. הדיון יימשך מחר ועל פי הנתונים שיוצגו יקבל ראש הממשלה את ההחלטה בעניין מערכת החינוך.

כאמור, משרד הבריאות המליץ היום לסגור את בתי הספר בחלק משכבות הגיל, אך שר החינוך יואב גלנט מתנגד לכך: "אין סיבה לסגור את בתי הספר".

לדבריו, "נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמתית ואין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים".

"במקביל, אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".

למרות ההחלטה, בחלק מבתי הספר החליטו על דעת עצמם, או בגיבוי ראשי הערים, לסגור את הלימודים ולהחזיר את הלימודים מרחוק.

ארגוני המורים והמנהלים העל-יסודיים דרשו היום לחזור ללמידה מרחוק. בנוסף, בוועדת החינוך של הכנסת עלתה הקריאה לאפשר לרשויות המקומיות ולבתי הספר להחליט באופן עצמאי כיצד יתקיימו הלימודים.

מנכ"לית בתי הספר התיכוניים של רשת ברנקו וייס, סיגל מורן, הסבירה מדוע החליטו לסגור את בתי הספר: "לא ניתן לשמור על מרחק בכיתות של 40-30 תלמידים. המורים צריכים ללמד, לא להיות שוטרים ולהקפיד על מסכות ושמירת מרחק. עברנו לשילוב של למידה מרחוק ולמידה בכיתה כדי לשמור על ריחוק לצד למידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר