"החלשים נזרקו"

בחורים טוענים: "הישיבה ניצלה את הקורונה כדי לערוך סלקציה"

בישיבת 'בית אליהו' (לשעבר 'דרכי דוד'( בבית שמש, החזירו רק חלק מהבחורים ללימודים ולפי הנטען - החזירו רק את הבחורים הכישרוניים, בעוד את החלשים יותר סילקו: "למה צריכים לבזותם?" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
טקס הנחת אבן הפינה לישיבה בבית שמש - לפני שלוש שנים (צילום: יעקב לדרמן)

בישיבה הספרדית 'בית אליהו' (לשעבר 'דרכי דוד') שבבית שמש, החליט המשגיח להחזיר רק את 60 בחורים, הנחשבים ל'מוכשרים', לישיבה, ואילו את החלשים הוא סילק - כך מספרים בחורים בישיבה ל'כיכר השבת'.

ישיבת 'בית אליהו' נחשבת לאחת מישיבות העילית של הציבור הספרדי ולומדים בה כ-200 בחורים, בראשות הישיבה, מכהנים הגאונים רבי ינון שילוני ורבי אהרן חזן. המשגיח הוא רבי דוד בדיחי.

יהודה, אחד מתלמידי הישיבה, מספר ל'כיכר השבת': "כשהתחילו לדבר על 'מתווה הקפסולות', ועל החזרה לישיבות - שמחנו. רוב הבחורים בישיבה הם בחורים שקדנים, שרק רצו לחזור וללמוד - כהרגלם. אך להפתעתנו קיבלנו הודעה מהמשגיח - כי רק חלק מהבחורים יוכלו לחזור לישיבה".

"בירור קצר שערכנו העלה, כי המשגיח החליט לנצל את זמן הקורונה ולבצע סלקציה בין הבחורים. את הבחורים הכישרוניים והמתמידים הוא החזיר בקפסולות, ואילו את הבחורים הפחות מוכשרים והיותר חלשים - שהם אגב בחורים מצוינים, הוא החליט לשלוח אותם מהישיבה - בחסות הקורונה".

ככה פשוט, מי שמוכשר לימין, מי שלא - לשמאל?

"בדיוק כך, הוא הודיע לכל הבורים שלא חוזרים, שילכו לאיזה מקום חדש שנפתח בנתיבות או לישיבות שירצו ושם ילמדו - ושישכחו שלמדו ב'בית אליהו'. לאחר ויכוחים אינסופיים, החליט המשגיח, להחזיר 10 תלמידים בזמן אלול, וזאת לאחר שהוא יקבל עליהם רשמים חיוביים מראש הישיבה במקום שלמדו, ולאחר שיעברו בחינה מחודשת לישיבה".

מה ראשי הישיבה אמרו על זה?

"אני יודע בוודאות שראשי הישיבה מתנגדים לכך, אך אין להם ברירה. אני יודע, שיש בחור שלא היה אמור לחזור לישיבה, אך לאחר שאבא שלו תרם תרומה הגונה, פתאום אין קורונה ואין כלום - והוא הופיע בישיבה".

"אני לא דואג לעצמי", מוסיף הבחור ואומר: "אך כולם מבינים שמדובר פה בסלקציה נוראית, בחורים על לא עוול בכפם מושלכים מהישיבה רק בגלל שהם לא מספיק מוכשרים מספיק או לא מקושרים מספיק, זה עוול שאין כדוגמתו, למה הם צריכים ככה להתבזות?".

את תגובת ראשי הישיבה והמשגיח לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה. מנהל הישיבה הגיב תחילה כי "לא היו דברים מעולם", ובהמשך הוסיף: "אנחנו לא מוסרים תגובות לאתרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר