האזינו לדברים

מעשה רב: "אני גוער במי שלא לובש מסכה"

הגאון רבי אשר וייס נשא דברים בפני אברכי הכולל וקרא להם שלא להוריד את המסכות בכל זמן הלימוד: "אם אני רואה מישהו לא לובש מסיכה, אני גוער בו ברבים", סיפר להם (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(באדיבות קבוצת הוואטסאפ שיעורי ופסקי המנחת אשר)

הגאון רבי אשר וייס, גאב"ד דרכי תורה, נשא דברים בפני אברכי הכולל להם הורה שלא להוריד את המסכה מהפנים בכל זמן הלימוד.

"טרם נתחיל בשיעור, כמה הערות קטנות בנוגע למצב המשונה שאנחנו מצויים בו. מה שאני מגדיר כמצב של הסתר פנים, כולנו יושבים בהסתר פנים".

לדברי הרב, "אני יודע ואני רואה שיש אברכים שקשה להם ללבוש מסיכות כל היום אני מעדיף שאברכים שלא יכולים ללבוש מסיכה שלא יבואו לכולל".

הגר"א הסביר, "אני חרד ממצב שבו חלילה מישהו יחלה בכולל, לא רוצה להרבות מחלה וסכנה. אז ב"ה כולכם צעירים ובריאים. אני לא כל כך צעיר כמוכם. אבל כל אחד מכם יש לו הורים בבית, סבים וסבתות. ולכן אני חרד מכובד האחריות של פיקוח נפש".

"אני גם חרד מהמצב שנצטרך לסגור את הכולל אם חס וחלילה מישהו יבוא לכאן חולה ואני חרד מהמצב שנצטרך לשלוח עשרות אנשים לבידוד בבית. ולכן אני בכל לשון דורש שבכל שעות הלימוד לא יסירו את המסיכה ומי שקשה לו, אני לא אקפיד עליו שיחזור ללמוד בבית ולא יבוא לכולל אני מקווה שהדברים שלי ברורים כי אנחנו לא רוצים להיות משגיחים כמו ילדים קטנים".

הרב סיפר להם, "בבית כנסת שלי אם אני רואה מישהו לא לובש מסיכה, אני גוער בו ברבים. בשבת אחר הצהריים ישב אדם בלי מסיכה וגערתי בו. אני לא רוצה לעשות את זה בכולל. זה לא מתאים לא ראוי ולכן מי שקשה לו, לא אקפיד שילמד בבית, ולא נוריד לו מהמלגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר