אני, אנוכי ועצמי: 5 תכונות שיש לכל האנשים הרעילים

אתם מחשיבים את עצמכם לאנשים שקל להיות בסביבתם. לעומת זאת, השכן שלכם אחר לגמרי. האם יש ביניכם קונפליקט, או שהוא סתם טיפוס מסובך שקשה להתמודד איתו? כך תשפטו (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

עם כל הצניעות, אתם מחשיבים את עצמכם לאנשים מהנים, ידידותיים וכאלו שקל בדרך כלל להיות בסביבתם. לעומת זאת, השכן שלכם מהדלת ממול תמיד לוחץ לכם על הכפתורים. האם יש ביניכם קונפליקט, או שהוא סתם אדם קשה שמסובך, עד בלתי אפשרי, להתמודד איתו? הנה 5 מאפיינים של טיפוסים רעילים שיש להיזהר מהם כמו מאש:

1. מניפולטיביות

כשאתם שואלים את הגיס שלכם שאלה ("אתה רוצה לבוא לאכול אצלנו בשבת בלילה?"), אין לכם מניעים נסתרים. כאשר אדם רעיל שואל אתכם שאלה, יתכן שהוא מציב לכם מלכודת. ("אתה רוצה לבוא לארוחת ליל שבת?" במילים אחרות: "אם תסרב, אני אכעס עליך עוד הרבה זמן".)

"אופן הפעולה שלהם הוא לגרום לאנשים לעשות את מה שהם רוצים שהם יעשו", אומרת ד"ר אביגיל ברנר. "הכל קשור אליהם. הם משתמשים באנשים אחרים כדי להשיג את המטרה שלהם. שכחו ממה שאתם רוצים; אין ולא יהיה פה שוויון בקשר".

2. לוקחים יותר ממה שהם נותנים

הדודה שלכם הגיעה לחתונה של הבן שלכם, אבל היא העבירה את כל הזמן בטענות. היא לא הפסיקה לדבר על הכיסאות הלא נוחים באולם ולא חששה לספר לכל היושבים בשולחן איזו תקופה אומללה ונוראית היא עוברת. אתם מרגישים כל כך רע בשבילה וכמעט מצטערים שהיא נאלצה להתאמץ כל כך כדי להגיע לאירוע שלכם.

אמנם קל לתייג את דודתכם כאישה עקשנית ועצבנית, אבל אם היא מסובבת את השיחה כך שתעסוק רק בה באופן קבוע (ומתעקשת שתטפלו בצרכים שלה לפני הצרכים שלכם), היא אדם רעיל, פשוט מאד.

3. התנצלותם אינה כנה

האם ציפיתם אי פעם להתנצלות ממישהו ובסופו של דבר מצאתם את עצמכם מתנצלים במקומו? זהו דגל אדום קלאסי. נניח שקבעתם לצאת להליכה עם חבר והוא "הבריז" לכם ברגע האחרון. ואז, כשאתם מתעמתים איתו בקשר לזה, הוא מתעמק בסיפור הארוך שלו ומתלונן כמה הוא היה עייף ותשוש כי הוא חווה קשיים בעבודה ולמה אתם לא מבינים לליבו ומקשים עליו עוד יותר.

אכפת לכם ממנו ואתם רוצים להיות שם בשבילו אם הוא עובר משבר, אך פשוט... הוא תמיד עובר משבר. וממתי אתם כל כך מקפידים על פעילות גופנית? טקטיקת ההסטה והפיכתו לקרבן היא טריטוריה רעילה.

4. הם לא מקשיבים

כל קשר טוב - בין אם זה עם חבר, בן זוג או סבתא - מבוסס על איזון בין שיתוף לבין הקשבה. אנשים רעילים כנראה פספסו את העיקרון הזה. כשאתם מתחילים להתוודות בפני חבר רעיל (או אפילו מנסים לשתף אותו באנקדוטה משעשעת שקרתה לכם), תבחינו במהירות בתשומת לבו שהולכת למשהו אחר. במהירות הבזק הוא כבר יקטע אתכם, ישנה את הנושא ויסובב את השיחה בחזרה למשהו שמעניין אותו יותר: הוא עצמו.

5. הם גורמים לכם להרגיש רע

מיד לאחר בילוי עם חבר או בן משפחה, שאלו את עצמכם "האם אני מרגיש טוב יותר או גרוע יותר מאשר כשיצאתי מהבית הבוקר?". אם אתם מרגישים גרוע יותר באופן שיטתי, הוא רעיל. "[האנשים] האלה סוחטים; המפגשים איתם משאירים אתכם מחוקים רגשית", אומרת ד"ר ברנר. "הזמן איתם מתמקד בטיפול בעניינים שלהם, מה שישאיר אתכם עם תחושת תסכול ולא הגשמה, אם לא כעס. אל תרשו לעצמכם להתרוקן כתוצאה מנתינה ונתינה וקבלת שום דבר בתמורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר