מונעים את ההתפשטות

מחקר: "נדיר שחולי קורונה אסימפטומטיים ידביקו אחרים"

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי על פי מחקר חדש שנערך, הסבירות שחולי קורונה אסימפטומטיים ידביקו אחרים - נמוך מאד, ובכך מתפוגג החשש מפני הקושי לשלוט על התפשטות הנגיף (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אחד החששות הכבדים במגיפת ה'קורונה' היה מפני ההדבקה מחולי הקורונה האסימפטומטיים, כלומר אלו שנדבקו בנגיף אך אין להם סימפטומים חיצוניים למחלה ואינם יודעים שנדבקו, אך אמש (שני) קבעו גורמים בכירים בארגון הבריאות העולמי, לאחר מחקר חדש בנושא, כי הסיכוי שאותם חולים ידביקו אחרים הוא נדיר.

"מהנתונים שיש לנו, נראה שעדיין נדיר שאדם אסימפטומטי אכן יכול להדביק בנגיף אדם משני", אמרה ד"ר מריה ואן קרקובה, ראש היחידה למחלות מתפתחות של ארגון הבריאות העולמית. דברים אלו נאמרו במהלך תדריך שהנחתה קרקובה במטה האו"ם שבז'נבה.

על פי ארגון הבריאות העולמי, כעת צריך להתמקד דווקא באיתור ובידוד של אנשים נגועים עם תסמינים, ולעקוב אחר כל מי שעשוי היה לבוא איתם במגע. למרות דבריה, ד"ר ואן קרקובה הכירה בכך שמחקרים מסוימים הצביעו על התפשטות אסימפטומטית בבתי אבות ובמסגרות ביתיות.

"דרוש מחקר ונתונים נוספים בכדי לענות באמת על השאלה האם נגיף הקורונה יכול להתפשט באופן נרחב באמצעות נשאים אסימפטומטיים", הוסיפה ואן קרקובה. "יש לנו מספר דיווחים ממדינות שעוסקות במעקב מפורט מאוד של אנשי קשר", אמרה ואן קרקובה. "הם עוקבים אחר מקרים אסימפטומטיים, הם עוקבים אחר קשרים, והם לא מוצאים העברה משנית הקשורה אליהם - זה נדיר מאוד".

בישראל עד כה התייחסו לחולים האסימפטומיים כחולים לכל דבר ועניין והם חויבו בבידוד ככל החולים, במידה והנתונים יאומתו סופית יהיה זה צעד משמעותי בהבנה של הנגיף שמשגע את העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר