הנגיף משתולל

הערכות: כ-30 אלף ימותו בארה"ב - בחודשיים הקרובים

על פי הערכות המומחים בארה"ב, כ-30 אלף בני אדם נוספים ימותו בשבועות הקרובים מנגיף הקורונה שממשיך להתפשט. המומחים חוששים שהמהומות מגבירות התפשטות (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חששות כבדים בארה"ב להמשך התפשטות מגיפת הקורונה: מחקר שפורסם באוניברסיטת וושינגטון מעריך כי בשבועות הקרובים ימותו עוד כשלושים אלף איש מהנגיף. על פי הערכת המחקר מספר המתים בקורונה עד לחודש אוגוסט יעמוד על 145 אלף איש, כשעד כה מתו 113 אלף אמריקאים מקורונה.

החשש מפני העלייה במקרי ההדבקה והמוות בארה"ב נובע מכך שהמהומות שפרצו לאחר מותו של ג'ורג' פלויד הביאו להפגנות המוניות בהן לא נשמרו כללי המאבק בהתפשטות הנגיף. כמו כן, בוצעו הקלות בסגר שנמשך 78 יום ובניו החלו לחזור לשגרה מה שמעורר חשש אף הוא להתפשטות רחבה של הנגיף.

חוקרים מאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה מעריכים, כי הסגר שהוטל על האמריקנים בחודש אפריל, מנע התפרצות גדולה יותר. לדבריהם, סגירת בתי הספר וההשבתה החלקית של המשק מנעה כ-60 מיליון מקרי הידבקות במדינה שמונה מעל 300 מיליון תושבים. החוקרים מבהירים, כי הממצאים ממחישים את החשיבות בסגר ומזהירים מהתפרצות מחודשת בשל אי השמירה על ההנחיות.

לא רק בארה"ב ישנה עלייה במקרי ההדבקה, ביום ראשון האחרון נרשם שיא עולמי עם מספר ההדבקות הגבוה מאז פרוץ הנגיף - 136 אלף נדבקים.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס אמר: "כמעט 75% מהמקרים שנרשמו ביום ראשון הגיעו מעשר מדינות - בעיקר ביבשת אמריקה ודרום אסיה".

אוניברסיטת ג'ון הופקינס האמריקנית מדווחת, כי יותר מ-7 מיליון בני אדם בעולם אובחנו כחולים בנגיף עד כה, ויותר מ-405 אלף בני אדם מתו מהנגיף המסוכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר