ההתפרצות החוזרת של הנגיף

אכיפת ההגבלות חוזרת: "המסכה מפחיתה הסיכוי להדביק"

מאז ביטול אכיפת חובת עטיית המסכות במרחב הציבורי, מספר האנשים ההולכים ללא מסיכות גדל. ברקע המלצת ארגון הבריאות העולמי והעלייה במספר חולי הקורונה, הוחלט לשוב לקנסות (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כמעט בכל מקום ניתן לראות התרופפות בהקפדה על עטיית מסכות במרחב הציבורי, מסכה שעל פי כל המחקרים מפחיתה משמעותית את הסיכוי להדביק אנשים אחרים בנגיף הקורונה.

מספר גבוה מקרב החולים, הם א-סימפטומטיים. כלומר, הם נשאים של הנגיף הקטלני, אך מכיון והם אינם מודעים לכך, הם מסתובבים רגיל ברחובות ומדביקים אחרים - שעלולים לסבול מהתסמינים, לחלות ואף למות.

בארגון הבריאות העולמי הבהירו היום כי בניגוד לנאמר, גם חולים א-סימפטומטיים מדביקים אחרים. ד"ר מריה ואן קירקובה, האפידמיולוגית הראשית של הארגון אמרה עם זאת כי "עטיית מסכה מפחיתה את הסבירות שאדם א-סימפטומטי ידביק אחרים".

ברקע העליה במספר חולי הקורונה בישראל, הנחה היום ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש המל"ל מאיר בן שבת לכנס דיון עם שר הפנים אריה דרעי, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מ"מ מנכ"ל רה"מ, מנכ"ל הבריאות, המפכ"ל, נציגי היועמ"ש ויו"ר השלטון המקומי במטרה להדק את האכיפה.

בדיון נקבע כי על רקע המגמות המדאיגות בהתפשטות נגיף הקורונה נדרשת הגברה מיידית של האכיפה באמצעות הכוחות הקיימים, בארבעת התחומים הבאים:

א. עטיית מסיכות.
ב. התקהלויות המנוגדות להנחיות.
ג. קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ובמרכזי קניות.
ד. אכיפת בידודם של חולים ואנשים שהיו עימם במגע.

נתניהו: הקפידו על הכללים (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

תחילה, מי שיצא לרחוב ללא מסכת פנים, קיבל דו"ח על סך 200 ש"ח. בעל עסק שהכניס אנשים ללא מסכות, נקנס בסכום של 5,000 ש"ח.

אך השרב הכבד ששרר בישראל, הביא להנחיה כי באותם ימים אין צורך לחבוש מסכת פנים - ומאז, הפסיקו את האכיפה המשטרתית, לצד התרופפות בהקפדת הציבור על המסיכות.

כעת, החליטו בישראל לבחון את החזרת האכיפה. שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הציג אתמול בקבינט הקורונה סקר שנערך עבור משרדו, ממנו עולה כי כמעט 80% מהציבור תומך בהגברת האכיפה של עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה.

לדבריו, "המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה כדי להחזיר את הציבור למשמעת ולאפשר לנו את המשך פתיחת המשק, כולל פתיחת הרכבת בעוד יומיים במתווה שסיכמנו עם משרד התחבורה. האכיפה צריכה להיות בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני אירועים ובכל מקום".

"ההתנהלות שלנו צריכה להיות: מינימום סכנה, מקסימום הגנה. הפיתרון משולב: עוד פתיחה של המשק, גם של הרכבת במתווה שהסכמנו עם משרד התחבורה, אבל יחד עם כמה שיותר בדיקות, הגברה משמעותית של האכיפה ועוד הסברה".

דברי שר הבריאות, היום (צילום: לע"מ)

היום הסביר אדלשטיין, כי "אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לאכיפת הקורונה. מי שהולך בלי מסיכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש. בכל שנת 2019 נהרגו 349 איש מתאונות דרכים. בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 298 אנשים מהקורונה ולמעלה מ-18,000 חלו. שכל אחד יעשה את המכפלות. רק כאשר זו תהיה ההתייחסות נוכל להחליש דרמטית את הקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר