החוק מגיע לכנסת

מבחן ראשון ליחסי גנץ-חרדים: חוק תחבורה ציבורית בשבת

לאחר שבמערכת הבחירות תמך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת - כעת, עם ישיבתו בקואליציה עם המפלגות החרדיות, יאותגר גנץ עם החוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת של תמר זנדברג (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השר בני גנץ (צילום: פלאש 90)

הקרב על השבת יסעיר השבוע את הכנסת: ועדת השרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת החוק הקנטרנית של חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ הקוראת להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בערי ישראל - מטעם המדינה.

ביום רביעי הקרוב ההצעה תעלה לדיון במליאה. למרות התנגדותם המסתמנת של סיעות הקואליציה להצעה, הרי שזו ההזדמנות לכנסת לדון בסוגיה הנפיצה בלאו הכי של ההסעות בגוש דן בשבת.

זנדברג, שעומדת מאחורי החוק המתריס, אמרה כי "רק בשבוע האחרון הודיע חבר הכנסת משה גפני כי הפעלת התחבורה ציבורית בשבת תגרום לחידוש התחלואה, וכי היא נעשית אך ורק להרגיז ללא שום תועלת".

"זה כל כך פשוט וכל כך צודק", אמרה על החוק, "לא רק אני חושבת ככה - רוב חברי הכנסת הצהירו מעל כל במה שיתמכו בתחבורה ציבורית בשבת. זה הופיע במצע ובקווי היסוד של כחול לבן. עכשיו יש להם גם הזדמנות לעשות את זה".

מדובר במבחן אמיתי ראשון ליחסי כחול לבן והחרדים, לאחר שבכחול לבן הבטיחו במהלך הבחירות כי יפעלו למען תחבורה ציבורית בשבת.

כזכור, גנץ הביע בעבר תמיכה גלויה בהקמת מערך תחבורה ציבורית בערים בשבת ואף פתיחת עסקים: "בחודשים האחרונים ראינו ניצנים של יוזמות עצמאיות מצד ראשי ערים ורשויות, ואין לי אלא לברכם על כך", אמר אז גנץ, "אני מאמין בצורך להסדיר את יחסי דת ומדינה קודם כל ברמה המקומית".

גנץ הבהיר כי "אין סיבה לא לאפשר לראשי הרשויות לקבל החלטות – על התחבורה הראויה בשבת, על פתיחת אזורי מסחר בשבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר