תיעוד נרחב

ברחבת הסמינר: הספד לראש הכולל הגר"י גולדשמידט זצ"ל

כשבועיים לאחר פטירתו הטרגית, התאספו המונים מקהילת ה'חזונאישנקים' להספד על ראש כולל 'טל תורה' בירושלים, שנפטר בגיל 71, לאחר שחלה בקורונה • צפו בתיעוד של מוטי גרין (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: מוטי גרין)

מִסְפַּד תַּמְרוּרִים: כשבועיים לאחר פטירתו הטרגית, אמש, עם צאת השבת, התאספו המונים מקהילת ה'חזונאישנקים' להספד מר על ראש כולל 'טל תורה' בירושלים, הגאון רבי יהושע ישראל גולדשמידט זצ"ל, שנפטר לאחר שחלה בקורונה, והוא בן 71.

ההספד התקיים ברחבת סמינר 'אור החיים' בבני ברק, כאשר המקום נבחר ל'הספדים' בעקבות המרחב לשמירת מרחק בין אדם לאדם.

נשאו דברי הספד, מחותנו הגאון רבי משה בויאר, הגאון רבי אליעזר פוליאס שלמד עימו בחברותא כ-40 שנה, הגר"ש גריינמן ועוד.

כזכור, הגרי"י זצ"ל נדבק בנגיף לפני כחודשיים, ואחרי שבועות ארוכים של ייסורים ותפילות בלתי פוסקות של משפחתו ותלמידיו, נלב"ע לדאבון לב כל תלמידיו ומכריו.

הרב גולדשמידט, נולד להוריו, רבי אברהם ומרת רבקה גולדשמידט ז"ל, בח' אייר תש"ט. כשגדל, ולמד בישיבת חברון, ניכרה בו יראת השמים הגדולה, שבהמשך ליוותה אותו כל חייו.

אחרי נישואיו לבתו של האדמו"ר רבי יעקב יצחק בידרמן מלעלוב ירושלים, מרת חיה תמר, ב'שידוך' מעניין שהיה בזמנו שיחת היום בשכונה החרדית, קבעו בני הזוג את מקום מגוריהם בשכונת בית ישראל.

שנים ספורות לאחר מכן הפך ר' אברהם לאברך מן המנין בכולל הוותיק 'טל תורה', המזוהה עם חוג 'תלמידי החזון איש', שם הלך וגדל בתורה בה התמיד, בין בעמקות ובין בבקיאות, עד שהיה לאחד מרבני הכולל, אליו ניגשו האברכים הצעירים יותר כדי ליישב את שאלותיהם בסוגיות הש"ס.

זכה להשיא את ילדיו, 13 במספר, למשפחותיהם של תלמידי חכמים, בהם נכדיהם של הגר"מ גריינימן, הגר"י פוזן, הגר"י בויאר והגרי"מ רוטנברג - כולם מחצרו ומשפחתו של הגאון רבי חיים גריינימן זצ"ל, אליו היה מקושר.

ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר