"החשוד" שוחרר ממעצר

המשטרה: 'החשוד יידה אבנים' • התיעוד: החשוד עומד בצד

יואל, תושב מאה שערים בן 38, נעצר בחשד ליידוי אבנים על שוטרים • ביום חמישי, מעצרו הוארך עד יום ראשון, אלא שביום שישי הוצגו סרטונים המעידים על חפותו והוא שוחרר למעצר בית • צפו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה)

"אחד השוטרים הבחין במשיב כי הוא משליך לעברו אבנים", כך טענה המשטרה בדיון בהארכת מעצרו של יואל, בן 38 תושב מאה שערים, אלא שאז התברר מהתיעוד כי לא רק שיואל לא השליך אבנים - אלא עמד בצד ולא עשה כלום.

בית המשפט קיבל את המצג שמעלים הסרטונים, למרות טענת המשטרה כי אינם מציגים את האירוע במלואו, ובעקבות כך החשוד שוחרר כבר ביום שישי למעצר בית עד ליום שני.

תחילתו של הסיפור ביום חמישי האחרון, אז פרסמה משטרת ישראל כי עצרה לחקירה חשוד בן 38, תושב מאה שערים, בחשד שיידה אבנים לעבר שוטרים שפעלו באזור, במסגרת הסיור היומי כפי שנחשף ב'כיכר השבת', ונמלט.

באופן חריג כתבה המשטרה באיזה שכונה מתגורר החשוד, אך כפי שכבר אז דווח ב'כיכר השבת', החשוד לא נעצר על-ידי המשטרה כפי שהשתמע מההודעה שיצאה מדוברות המשטרה - אלא הסגיר עצמו לתחנה, לאחר שהבין כי המשטרה מחפשת אותו.

ביום חמישי בבוקר הובא החשוד בפני בית משפט השלום בירושלים, ושם לבקשת המשטרה הוארך מעצרו עד ליום ראשון.

החשוד לא עושה כלום - מזווית נוספת

ביום שישי, באמצעות עורך הדין מנחם שטאובר והרב שישא, הגישה משפחתו של העצור ערר לבית משפט המחוזי בירושלים, בו הוצגו בפני בית המשפט שני סרטונים - המתפרסמים לראשונה ב'כיכר השבת', שמתעדים את המקרה ובהם אפשר לראות בבירור כי בניגוד לטענת "אחד השוטרים", החשוד עומד בצד ולא עושה דבר.

בפתח הדיון ביום שישי, אמר עו"ד שטאובר כי "בסרטון נראה כי העורר לא זרק אבן, זה לב לבו של התיק".

נציג המשטרה אמר בדיון כי "בעניין טענות חברי – אכן הוצגו לי שני סרטונים. באותם הסרטונים העורר לא נצפה זורק אבן, אומר זאת בהגינות לגבי הסרטונים. אני חולק שאותם סרטונים ככל שיהיו מצביעים על זה שלא השתתף ולא זרק את אותה אבן. ברור שנזרקו מספר אבנים. בחלק מהזמן לא נראה בסרטון. יוצא וחוזר למצלמה. בחלק מהזמן לא נצפה. היו מספר זריקות אבנים".

עו"ד שטאובר: "הוא עמד 500 מ', 600 מ', ולא יכל לזרוק אבנים. לא רואים זריקות אבנים. הסרטון מתעד היכן שהעורר נמצא. מדובר בשני סרטונים מזוויות שונות. אני לא יודע אם נזרקו אבנים באירוע. בסרטונים זה לא עולה שנזרקו אבנים. השאלה מה העורר עשה, זו בדיוק השאלה".

נציגת המשטרה אמרה בדיון כי "העורר זוהה על ידי שוטר. מציג לבית משפט חומרים נוספים, עדויות נוספות שנלקחו, התקדמות של החקירה. מציג לבית המשפט את העדות של הקצין שנכח במקום".

אחיו של העורר: "אבא שלי חינך אותנו לא לזרוק אבנים, ואח שלי גם לא יכול, גם אם הוא רוצה, לזרוק אבנים".

בסיום הדיון אמר עו"ד שטאובר כי הוא "מבקש שהעורר ישוחרר ללא תנאים".

בהחלטתו, אמר השופט כי "ברקע הדברים עומד אירוע שבמהלכו נתלו דגלי פלסטינים בשכונת מאה שערים ולאחר הגשת שוטרים לטיפול בדבר, נזרקו לעברם, כך לפי הנטען, אבנים רבות. לעורר מיוחס כי אף הוא זרק אבנים במהלך האירוע". השופט ציין כי מהחלטת בית-משפט השלום עולה כי סבר שמתקיים חשד סביר בעניינו של החומרים ולפי ביהמ"ש המחוזי עיון בחומרים שהוצגו לבית-משפט השלום אף תמך במסקנת בית-משפט בדבר קיומו של חשד סביר.

"מן העבר האחר, בדיון היום הוצגו לבית-המשפט שני סרטונים ממצלמות הצופות אל סמוך למקום האירוע ושבהם נראה המשיב באין תיעוד לכך שהשתתף בזריקת האבנים. אכן, לא ברור אם הסרטונים מתעדים את האירוע במלואו. עם זאת, הרושם העולה מהסרטונים שמתעדים בצורה טובה למדי את העורר, יש בו כדי להחליש את החשד הסביר".

השופט ציין כי מאז הדיון ביום חמישי ביצעה המשטרה פעולות חקירה נוספות ולמעשה נותרה אך פעולת חקירה אחת "שהיא בת שיבוש".

בעקבות כך קבע ביהמ"ש כי החשוד יישאר במעצר עד לשעה 14:30 ביום שישי ולאחר מכן ישוחרר למעצר בית בביתו עד יום שני בשעה 15:00. בהסכמת המשיבה יותר לעורר לצאת במהלך מעצר הבית לתפילות, בקרבת ביתו ובלוויית אחיו יעקב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר