מתווה הד"ר

לאור סגירת גרודנא: פתיחת פוניבז' מתעכבת

דרמה בעולם הישיבות: סגירת ישיבת גרודנא בעקבות גילוי חולה קורונה, הביאה לעיכוב בפתיחת ישיבת פוניבז' בהתאם להנחיות ד"ר משולם הרט, ובאישור הגר"ג אדלשטיין (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: צילום: יעקב נחומי)

הדרמה בעולם הישיבות: ישיבת פוניבז' שהייתה אמורה לפתוח היום (ראשון) את שעריה, מתעכבת בשל חולה הקורונה שהתגלה בישיבת גרודנא בבאר יעקב, וסגירת הישיבה בעקבות כך.

כמה וכמה ישיבות פתחו את שעריהן בערב חג השבועות שלא על פי מתווה הקפסולות, אלא על פי מתווה מחמיר שהכין ד"ר משולם הרט ובאישורו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

אלא שמבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי בישיבת גרודנא לא צייתו לכל ההוראות המחמירות וחלוקת הבחורים בחרי הפנימייה, כמו חלוקת האוכל בחמגשיות לא בוצעו כפי הנחיות ד"ר הרט.

בישיבה אישרו את הפרטים ל'כיכר השבת' והסבירו כי הצעד החריף של סגירת הישיבה נבע בין היתר מחוסר משמעת של תלמידים.

מתווה ד"ר הרט קובע:

א. יש להקפיד שלא יהיו בחדר אחד יותר מ2 תלמידים עם שמירת מרחק וחדר מאוורר(וכן חבישת מסיכות, היגיינה, וכו').

הגרי"ג הסביר: למה יותר חרדים נפגעו מה'קורונה'? (צילום: שיא לייב)

ב. לא יחולקו המנות במרוכז אלא כל תלמיד יקבל את מנתו בנפרד בכלים חד פעמיים. יש לשמור בחדר אוכל, במעברים, בנט"י, על כללי הזהירות (נקיון וכדו').

ג. בחורים עם מגבלות רפואיות או בחורים שבאים ממקומות בהם היו חולים בזמן האחרון לא ישהו בפנימייה כלל. אקווה שתיקחו את הדברים לתשומת לבכם כי המצב כרגע שהבחורים נמצאים ללא מסגרת וללא פיקוח עלול לגרום להשלכות חמורות [כולל אי שמירה על כללי הבריאות].

כאמור, ישיבת פוניבז' שהייתה אמורה ליפתח היום, טרם נפתחה. ד"ר משולם הרט צפוי לסייר בישיבה בשעות הקרובות, ולאחר מכן תתקבל החלטה האם לפתוח את הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר