צפו בראיון

"האשימו לשווא את החרדים, והם פונים אלינו"

דוד קורן, מנכ"ל עמותת ער"ן, מספר בראיון ל'כיכר השבת' כי בשל הקורונה, מספר הפניות אליהם שילש את עצמו - ובמיוחד לציבור החרדי, יש להם קו כשר לתמיכה נפשית (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

דוד קורן, מנכ"ל עמותת ער"ן, בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' בשל העליה במספר הפניות שהם מקבלים, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, כולל בציבור החרדי.

בראיון הסביר, כי ער"ן מנגיש עזרה ראשונה נפשית מכל סיבה שהיא. יש מענה טלפוני 24 שעות ביממה ועל פי רוב הפנייה נענית תוך דקות.

"יש אצלנו כ-1500 מתנדבים שעוברים מיון מוכשרים ועם המון ניסיון לייעץ ולעזור", הוסיף, ועבר לספר על פעילות העזרה הנפשית בתקופת הקורונה.

קודן הסביר, "כידוע, בתקופה זו החרדה גדלה, בגלל שלא ברור מה יהיה בריאותית, כלכלית, ואופק עתידי בכלל".

"הקושי הנפשי מהמצב הוא מאוד משמעותי והמצוקה היא נוראית, כי זו צומת שכל החיים עד כה מקבלים תפנית ואין שום ידיעה על היחלצות כל שהיא - ואנחנו פה בשביל לעזור ולהציל".

על הנתונים בתקופה זו סיפר כי מספר הפניות של המבקשים עזרה ראשונה נפשית, שילשה (!) את עצמה בתקופת הקורונה.

לדבריו, "במיוחד לציבור החרדי יש לנו קו כשר מיוחד ובהתאמה למגזר כי ישנה מצוקה בעקבות גודל המשפחה, צפיפות המגורים ומצב סוציו אקונימי נמוך,המרחב מקשה על ההתמודדות".

בנוסף, המשיך מנכ"ל העמותה, "בתקופה הזו ישנה גם האשמת שווא של הדבקה המונית על הציבור החרדי ושלא בצדק. מניסיון של שנים ומהיכרות קרובה של הקהילה החרדית אנחנו מסייעים עם כל המורכבות והתמודדות".

אם גם אתם זקוקים לעזרה - אך חוששים, קורן מרגיע: "הקו הוא אנונימי בכדי לשתף ולקבל עזרה מעשית בכדי להתמודד ובשביל זה אנחנו פה".

מספר הטלפון הוא 0768844429 - "ואנחנו תמיד שם בשבילכם", הוא מסיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר