"מתעללים ב-465 בנות ספרדיות"

זעם בש"ס: 'דגל' משת"פית של מנהלי הסמינרים בירושלים

לאחר מספר שנים שאפליית הבנות הספרדיות בירושלים ירדה מהכותרות, כשתיק מנח"ח הוחזק בידי ש"ס, נראה כי ירושלים חוזרת שנים לאחור • בסיעה הספרדית מאשימים את בכירי 'דגל התורה' (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

465 בנות בירושלים, רובן ככולן בנות עדות המזרח, טרם שובצו לסמינרים לשנת הלימודים הבאה, ובסיעת ש"ס יוצאים למתקפה חריפה נגד מנהל מחלקת חינוך חרדי, שמואל גרינברג, שלדבריהם משתף פעולה עם מנהלי הסמינרים ומונע את שיבוץ הבנות הספרדיות; גרינברג מצידו מכחיש, וטוען כי כל הבנות ישובצו.

לדברי בכירים בסיעת ש"ס בירושלים, בשיחה עם 'כיכר השבת', "השנה אין גידול טבעי של בנות, בניגוד לשנים הקודמות. אבל למרות זאת, מאות בנות, רובן ספרדיות, טרם שובצו - וזה רק בשל העובדה שתיק מנח"ח מנוהל על ידי אנשי 'דגל התורה', למרות שרשמית כביכול התיק בידי ש"ס".

יצוין, כי כבר בעת חלוקת התפקידים בעיריית ירושלים, לאחר שראש העיר משה ליאון נכנס לתפקידו, בסיעה הספרדית מתחו ביקורת על העובדה שהשליטה בתיק מנח"ח (מנל חינוך חרדי), שהיתה עד אז בידי ש"ס, פוצלה בין אברהם בצלאל לבין ישראל קלרמן, כשבמקביל תפקיד מנהל המחלקה הובטח לאנשי 'דגל התורה'. "קיבלנו חורים בלי גבינה", טענו אז נציגי ש"ס בעירייה.

לדברי אחד מחברי הסיעה, "שמוליק גרינברג וחבריו ל'דגל' עושים יד אחת עם מנהלי הסמינרים. הם משת"פים שלהם; תוקעים את כינוס ועדת הרבנים האחראית על שיבוצים, לא מגיבים לפניות שלנו ומתעלמים. הם פשוט מתעללים בספרדים".

גורם נוסף בעירייה, המעורב בנושא שיבוץ הבנות לסמינרים, הוסיף: "חזרנו כמה שנים לאחור, לימים שאין לבנות הספרדיות פתרון. אין לנו מה לענות להורים, כי מהנציגים הרשמיים של ש"ס - מתעלמים. מזלזלים בהם. חייבים עכשיו התערבות חיצונית, של ראשי המפלגה הארצית".

לדבריו, "ב'דגל' מורחים את הזמן במכוון, בתיאום עם מנהלי הסמינרים, וזה בכדי שברגע האחרון, כשאין ברירה, ההורים ייכנעו ויסכימו לשיבוצים - גם אם הם לא מתאימים".

מנגד, שמוליק גרינברג מכחיש את הטענות הללו, וטוען כי כלל הבנות ישובצו בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר