בהחלטת הועד

המחלוקת בסאטמר בני ברק: החתמת נאמנות וכינוס בהול

אנשי הגרח"צ מייזליש יערכו כינוס מיוחד הערב בבני ברק, להבהרת עמדותיהם, בעקבות החלטת הועד העליון של החסידות להחתים על מסמך נאמנות לרבי מסאטמר (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
בית המדרש של סאטמר בבני ברק (צילום: יהושע פרוכטר)

המאבק בחסידות סאטמר בבני ברק: אנשי הרב מייזליש שפוטר מראשות הישיבה בהוראת האדמו"ר, כינסו הערב (שני) בבהילות את אנשיהם לכינוס מיוחד בו כך נטען יסבירו למשתתפים על הצעדים שננקטו עד כה, ועל הצפוי בהמשך המאבק.

הסיקור ב'כיכר השבת', סביב הפילוג בסאטמר>>לחצו כאן

הכינוס הבהול בא שעות לאחר שנודע כי בכוונת אנשי ה'ועד העליון' שמונו על ידי האדמו"ר, להחתים את כלל חברי הקהילה על מסמך נאמנות לאדמו"ר ובכך לגרום לסיום המאבק ולסינון סופי של המורדים מתוך הקהילה.

בנוסף, מטרתם של אנשי הרב מייזליש בכינוס אנשיהם הוא לטעון כי אין בכוונתם למרוד באדמו"ר, ולהציג את ההסבר שלהם לקרע מול חסידות סאטמר.

גורם בסאטמר אומר כי בחסידות הוחלט שלא לוותר עוד למורדים המנסים להחריב את הקהילה המפוארת בבני ברק, וכאמור לאחר שהמתנגדים הבינו את חומרת המצב, החליטו על קיום הכינוס תחת הכותרת 'האמת והשלום'.

בעוד אנשי הרב מייזליש מנסים להבהיר כי הם אינם מורדים באדמו"ר, אלא כוונתם להציג מתווה שונה מהפתרון של הועד העליון, גורם בחסידות סאטמר בארה"ב מבהיר: "המורדים מנסים לעטוף את מעשה המרידה החמור בהצהרות מזויפות".

לדבריו, "באים אנשים מורדים ומנסים לגזול את מוסדותיו של הרבי בכוח הזרוע. מי שלא רוצה להיות פה מוזמן ללכת, אבל לסרב להוראות הרבי ועוד לנסות להשתלט על מוסדות החסידות?".

הכינוס, נערך יממה אחרי עתירת המשטרה בעקבות החלטת בית המשפט לפתוח מחדש את בית המדרש של החסידות, וכעת ממתינים להחלטה.

כך הגיבו על פתיחת בית המדרש (צילום: מוטי גרין)

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בחסידות סאטמר חתמו על הסכם ללכת לבוררות, אך אנשי הרב מייזליש סירבו להתדיין בדין תורה. לכן, וכדי למנוע שוב את מראות האלימות של ניסיונות הפריצה למקום מצד אנשי הרב מייזליש, הוחלט במשטרה על סגירת בית הכנסת לשלושים יום.

בפרוטוקול מופיע כי נציג החסידות אמר: "הצעתי 3 בתי דין בבני ברק שידונו בסכסוך, ואפשרתי להם לבחור כל הרכב שרק ירצו על מנת שתהיה הסכמה, ושלא אקבל שוב פעם מכות, אני מוכן לעשות הכול על מנת שלפשרה תהיה תוקף של פסק דין".

בתגובה לדברים התחמק נציג המתנגדים ואמר כי "ההלכה אומרת לגבי דין תורה שצריך לשלוח הזמנה, שישלח לי הזמנה", והפתיע כשדרש לא לדון בבית דין: "אנו רוצים גישור אזרחי ולא בוררות".

ואכן, אנשי הרב מייזליש העדיפו לתבוע בבית משפט - שם ניצחו ובית הכנסת היה פתוח בשבת האחרונה. ביום ראשון, הגישה המשטרה ערעור וכעת ממתינים להחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר