מפתיע

האוכל יהודי, התיבול אמירי: טשולנט בדובאי

אם היינו מציעים לכם לאכול טשולנט ביתי במיקום מסקרן, סביר להניח שלא הייתם חושבים על דובאי • במדינה האוסרת על כניסת ישראלים - מתגאים במסעדה יהודית כשרה (מעניין)

(צילום: Pawan Singh / The National)

כתבה מקיפה בעיתון thenational היוצא לאור בדובאי, סיקרה את הקייטרינג הראשון המציע רכישת אוכל יהודי מסורתי במדינה האוסרת על כניסת ישראלים לתחומה.

טשולנט עם תיבול המתאים לאזור זה, קוגל עם טוויסט שונה, וחלות תוצרת בית: אלי קריאל, יהודיה שהגיעה לדובאי מדרום אפריקה, סוחפת את המקומיים עם האוכל הכשר.

היא עברה עם משפחתה לדובאי לפני 7 שנים, כדי ללמוד במכללה. חלק מהמוצרים היא רוכשת במדינה, שכן היא יכולה לסמוך על מוצרי גלם בסיסיים שהם כשרים בשל ה'חלאל' המוסלמי.

את שאר המוצרים, היא טסה עם בעלה אחת תקופה לרכוש בחוץ. כדי להתארגן לשמונת ימי הפסח, הם טסים מידי שנה במיוחד לדרום אפריקה.

לאוכל היהודי המסורתי, הטשולנט והקוגל, היא נחשפה דרך בעלה, המשתייך למשפחה יהודית אשכנזית. את העסק, היא פתחה ממש במקרה.

(צילום: הקהילה היהודית בדובאי)

היא התחילה עם מספר תיירים יהודים אותם הזמינה לביתה כדי להנות מאוכל כשר, ולאט לאט העסק גדל - לא רק בקרב היהודים, אלא גם לשכניה המוסלמים.

על התיירים היהודים סיפרה אלי בכתבה כי "הם מתגעגעים למרק עם הקניידאלך של סבתא שלהם. לאכול את האוכל המסורתי במקום זר, נותן להם תחושה של בית".

כעת, היא משתפת פעולה עם בלוגר אוכל מקומי, במטרה להרחיב את העסק ואף להוציא חוברת מתכונים משלהם.

"כשהגעתי לגור כאן, חששתי. לא ידעתי אם אוכל לספר לאנשים שאני יהודיה", סיפרה אלי לעיתון. "אבל עם הזמן לומדים לגלות שהמקום כאן חמים, מכניס אורחים וידידותי".

הבלוגר המשתף איתה פעולה, אל באדי, סיפר "אני חוקר אוכל מתרבויות שונות וחשבנו איך אפשר להשתמש בתוצרת המקומית ולשלב אותה עם האוכל היהודי. מה שיפה ביהדות זה שלכל חג יש את המנות המיוחדות לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר