"לא התנער מטרור"

האיחוד האירופי ביטל מימון לארגון BDS

האיחוד האירופי החליט לבטל מימון על סך 1.7 מיליון יורו שהובטח לארגון חרם פלסטיני • בישראל הוכיחו כי לארגוני החרם יש קשר ישיר לארגוני הטרור, ומברכים על הצעד (ארץ)

הפגנות של הBDS נגד ישראל (צילום: שאטרסטוק)

האיחוד האירופי שהוא תומך כבד בארגוני החירום כנגד מדינת ישראל - הBDS, הודיע היום (רביעי) כי החליט להפסיק את המימון שהבטיח לארגון חרם פלסטיני, בשל סירובם העיקש להתנער מקשריו לטרור.

מי שדיווח על כך היה ארגון החרם הפלסטיני "בדיל", לפי דבריהם, האיחוד האירופי הודיע להם במכתב רשמי על ביטול מענק בסך 1.7 מיליון יורו לשלוש שנים.

המענק המדובר היה מיועד לפרויקט משותף שמטרתו היא תיעוד "הפרות" זכויות אדם של תושבי מזרח ירושלים על ידי כוחות הביטחון הישראליים.

יצוין, כי בתקופה האחרונה, 'בדיל', כועס מאוד על האיחוד האירופי, וזאת בשל דרישת האיחוד שמוטבי המענקים חייבים לוודא שגם גורמי צד שלישי - הקשורים אליהם, ונהנים בעקיפין מהכספים האירופיים, אינם נמצאים ברשימת הסנקציות של האיחוד.

האימאם המוסלמי בראיון ל'כיכר': תנועת ה-BDS "עבריינים

השרה לנושאים אסטרטגיים והסברה, שמשרדה היה ממובילי המהלך המדובר - מאחורי הקלעים, אורית פרקש-הכהן אומרת: "אני מברכת את האיחוד האירופי על עמידתו האיתנה מול מכבש הלחצים הלא לגיטימי בנושא".

פרקש הכהן טופחת לעצמה על השכם ואומרת: "המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה פעל בתקופה האחרונה לוודא שהאיחוד האירופי לא נכנע לדרישות לא לגיטימיות של גורמים פלסטינים, אלא עומד על כך שכספי אזרחי אירופה לא צריכים לממן טרור. ההחלטה הנוכחית היא עוד צעד בכיוון הראוי הזה".

הודעת האיחוד האירופי, היא תולדה של שיח מקצועי בין המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה, לבין האיחוד האירופי, שנועד להפנות את תשומת ליבו לחשש כי כספים שהועברו מטעמים הומניטריים לארגוני חברה אזרחית פלסטינים עם קשרים לארגוני טרור, עלול לזלוג לאחרונים.

המשרד הראה בדו"ח "נתיב הכסף", דו"ח "מחבלים בחליפות", ובדו"ח ההמשך "כספי הדמים", כיצד ארגונים המקדמים חרמות ודה-לגיטימציה למדינת ישראל, למעשה מסתירים קשרים לארגוני ופעילי טרור, ותחת כסות של פעילות לגיטימית, זוכים למימון מצד גורמים מדיניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר